Trend Haberler

SEO Meta Etiketler için Ultimate Guide
Seo

SEO Meta Etiketler için Ultimate Guide 

Meta etiketleri, daha iyi veya daha kötüsü için çoğu SEO eğitiminin başlangıcını temsil eder. Bu konuyu tam olarak nasıl tanıtacağımı düşündüm çünkü meta etiketlerin kötü yanlarını her zaman duyuyoruz – yani meta etiketler. Herhangi bir site incelemesinde ilk elden çıkarılan şeylerden biri meta etiketlerin yanlış kullanılmasıdır, çünkü bunlar başlıktaki her sayfanın en üstündedir ve bu nedenle ilk görülenlerdir. Fakat biz de olumsuz olmak istemiyoruz; meta etiketleri, bir arama pazarlamacısının repertuarındaki en iyi araçlardan bazılarıdır.

Youtube Abone, İzlenme, Beğeni, Yorum ve 4000 Saat Arttırma Platformu

Sadece açıklama ve anahtar kelimelerin ötesinde meta etiketler var , ancak bu ikisi en çok seçildi. En çok kullanılan (benim deneyimime göre) iyiyi, kötüyü ve ilgisizliği parçaladım. Kötü olanlara geçtikçe listenin daha uzun sürdüğünü fark edeceksiniz. Eklemek mümkün olan tüm meta etiketleri gizleyemedim, ancak dışarıdaki her şeyle ilgilenip ilgilenmediğinizi kontrol etmeniz gereken kapsamlı bir meta etiket kaynağı var.

2019’da meta etiketlerin hala önemli olduğunu ancak hepsinin size yardımcı olamayacağını unutmayın. Bu benim deneyimim ve SEO’daki herkesin hemfikir olacağını düşünüyorum; aramada üst sıralarda yer almak istiyorsanız, meta etiketlerinizin kullanıcı memnuniyetine odaklanan yüksek kaliteli içeriğe eşlik etmesi gerektiğini düşünüyorum.

Başlıca tavsiyem: çekirdeğe minimum tutun. İhtiyacınız olmayan meta etiketleri eklemeyin – sadece kod alanını kullanırlar. Ne kadar az kodunuz varsa o kadar iyidir. Sayfa kodunuzu, bir yere, ancak bir tarayıcıya ulaşmak için adım adım yol tarifleri olarak düşünün. Ekstra meta etiketler, sürüş talimatlarında zaten bulunduğunuz yolda kalmanızı söyleyen can sıkıcı “200 feet düz gidin” satır öğeleridir!

İyi meta etiketleri

Bunlar ne olursa olsun her sayfada olması gereken meta etiketlerdir. Bunun küçük bir liste olduğuna dikkat edin; gerekli olan sadece bunlar, yani sadece bunlarla çalışabilirseniz, lütfen yapın.

  • Meta içerik türü – Bu etiket, sayfa için karakter kümenizi bildirmek için gereklidir ve her sayfada bulunması gerekir. Bunun dışında bırakılması, sayfanızın tarayıcıda nasıl işlendiğini etkileyebilir. Aşağıda birkaç seçenek listelenmiştir, ancak web tasarımcınız siteniz için en iyisini bilmelidir.








  • Başlık – Başlık etiketi ile başlar etmese de “meta” o olduğunu başlığında ve SEO için çok önemli bilgiler içermektedir. Sayfayı tanımlayan her sayfada her zaman benzersiz bir başlık etiketiniz olmalıdır. 
  • Meta açıklama – Infamous meta açıklama etiketi, bir ana amaç için kullanılır: Sayfayı, arama yapanlara SERP’ler üzerinden okudukları gibi tanımlamak için kullanılır. Bu etiket sıralamayı etkilemez, ancak ne olursa olsun çok önemlidir. Kullanıcıların tıklarsa belirleyecek reklam kopyası senin sonucu. 160 karakterde tutun ve kullanıcının dikkatini çekmek için yazın. Sayfayı sat – sonucu tıklatarak onları al. 
  • Viewport – Bu mobil dünyada, görüntü portunu belirtiyor olmalısınız. Bunu yapmazsanız, mobil deneyiminizin zayıf olması riskini taşırsınız – Google PageSpeed ​​Insights Aracı size bu konuda daha fazla bilgi verecektir . Standart etiket:




Kayıtsız meta etiketleri

Farklı sitelerin belirli durumlarda bunları kullanması gerekecektir, ancak onsuz gidebilirseniz, lütfen yapın.

  •   Sosyal meta etiketleri –Bunları dışarıda bırakıyorum. OpenGraph ve Twitter verilerinin paylaşılması önemlidir ancakkendi başlarına gerekli değildir.
  • Robotlar – Büyük bir yanlış anlaşılma, bir robot meta etiketine sahip olmanız gerektiğidir. Bunu açıklığa kavuşturalım: İndeksleme ve link takip açısından, eğer bir meta robots etiketi belirtmezseniz,indeks olarak okurlar , takip edin . Sadecemeta robot eklemeniz gereken iki komuttan birini değiştirmek istiyorsanız. Bu nedenle, noindex yapmak, ancak sayfadaki bağlantıları takip etmek istiyorsanız, aşağıdaki ima edildiği gibi aşağıdaki etiketi sadece noindex ile ekleyeceksiniz. Sadece normdan farklı olmak istediğinizi değiştirin.




  • Belirli botlar (Googlebot) – Bu etiketler, noodp (DMOZ listeleme bilgilerinizi kullanmaya zorlamalarını, RIP ) ve noydir(aynı, ancak bunun yerine Yahoo Directory listeleme bilgilerini) gibi belirli bot talimatlarını vermek için kullanılır . Genel olarak, arama motorları bu tür şeylerde kendi başlarına gerçekten iyi, ancak ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, çekinmeyin. Gerektiği yerde gördüğüm bazı durumlar oldu, ancak gerekiyorsa yukarıda listelenen genel robot etiketini kullanmayı düşünün .
  • Dil – Bu etiketi kullanmanın tek nedeni uluslararası hareket ediyor olmanız ve sayfada kullanılan ana dili açıklamanız gerektiğidir. Bildirebileceğiniz dillerintam listesi için bu meta dilleri kaynağını inceleyin .
  • Coğrafi – En son duyduğumda , bu meta etiketler Bing tarafından desteklenir, ancak Google tarafından desteklenmez ( Arama Konsolunda ülkeyi hedefleyebilirsiniz ). Üç tür vardır: plak adı, konum (enlem ve boylam) ve bölge .




  • Anahtar Kelimeler – Evet, bunu “ilgisiz” listesine koydum. Hiçbir SEO bu etikete herhangi bir zaman harcamanızı tavsiye etmeyecek olsa da, bir yerde size yardımcı olabilecek çok küçük bir olasılık var. Bir site inşa ediyorsanız lütfen dışarıda bırakın, ancak otomatikse, kaldırmak için hiçbir neden yoktur.
  • Yenile – Bu fakir adamın yönlendirmesidir ve mümkünse kullanılmamalıdır. Her zaman sunucu tarafında 301 yönlendirmesi kullanmalısınız . Bazen şeyler olmaya gerektiğini biliyorum artık , ama Google bir yelpaze DEĞİLDİR .
  • Site doğrulama – Siteniz Google ve Bing ile doğrulandı, değil mi? Ana sayfasında doğrulama meta etiketlerine kim sahip? Bunlar bazen gereklidir, çünkü diğer site doğrulama biçimlerini yükleyemezsiniz, ancak mümkünse başka bir yol doğrulamaya çalışın. Google , DNS’yi, harici dosyayı veya Google Analytics hesabınızı bağlayarak doğrulamanızı sağlar. Bing hala yalnızca XML dosyası veya meta etiketi ile izin veriyor, bu yüzden eğer yapabiliyorsanız dosyaya geçin.

Kötü meta etiketleri

Bunları kullanırsanız sitenize kötü bir şey gelmeyecektir – açıklığa kavuşturmama izin verin. Onlar olsa da bir alan kaybıdır; Google bile öyle diyor (ve bu 12 yıl önceydi!). Hazır ve istekliysanız, <baş> alanınızın ilkbahar temizliğinin zamanı gelebilir.

  • Yazar / web yazarı – Bu etiket sayfanın yazarını adlandırmak için kullanılır. Sayfada sadece gerekli değil.
  • Sonra tekrar ziyaret et – Bu meta etiketi, robotlara belirli bir süre sonra bir sayfaya geri dönme komutlarıdır. Herhangi bir büyük arama motoru tarafından takip edilmez .
  • Derecelendirme – Bu etiket, içeriğin vade derecelendirmesini belirtmek için kullanılır. O zamandan beri güncellenmiş olan çok kafa karıştırıcı bir sistemi kullanarak bir sayfanın yetişkin görüntüleri ile nasıl etiketleneceğihakkında bir yazı yazdım (yazıların yorumlarına bakınız). Kötü görüntüleri not etmenin en iyi yolu, onları sitenizdeki diğer resimlerden ayrı bir dizineyerleştirmek ve Google’ı uyarmak gibi görünüyor.
  • Sona Erme / tarih – “Sona Erme”, sayfanın süresi dolduğunda not almak için kullanılır ve “tarih”, sayfanın yapıldığı tarihtir. Sayfalarınızdan herhangi birinin süresi doluyor mu? Varsa onları kaldırın (ancak içeriği güncellemeye devam etmeyin, yarışmalar bile – bunun yerine yıllık bir yarışma yapın!). Ve “tarih” için bir XML site haritası yapın ve güncel tutun. Çok daha kullanışlı.
  • Telif Hakkı – Bu Google makalesindebenimle biraz tartışılıyor, ancak sitenizin altbilgisine bakın. Bir şekilde “Telif Hakkı 20xx” yazdığını tahmin ediyorum. Neden iki kere söyledin?
  • Özet – Bu etiket bazen içeriğin bir özetini yerleştirmek için kullanılır ve temel olarak eğitim arayışları tarafından kullanılır.
  • Dağıtım – “Dağıtım” değeri, genellikle “global” olarak ayarlanmış olan belgeye kimin erişebileceğini kontrol etmek için kullanılır. Doğal olarak, sayfa açıksa (intranette olduğu gibi, parola korumalı değil) bunun dünya için olduğunu ima eder. Yanına git ve etiketi sayfadan uzak tut.
  • Jeneratör – Bu, hangi programın sayfayı oluşturduğunu not etmek için kullanılır. “Yazar” gibi, işe yaramaz.
  • Önbellek kontrolü – Bu etiket, bir sayfanın tarayıcıda ne zaman ve ne sıklıkla önbelleğe alınacağını kontrol etme umuduyla ayarlanır. Bunu HTTP başlığında yapmak en iyisidir .
  • Kaynak türü – Bu, sayfanın “belge” gibi olduğu kaynak türünü adlandırmak için kullanılır. DTD beyanı sizin için yaptığınız gibi zaman kazanın .

Dışarıda o kadar çok meta etiketi var ki, eklenmesi veya çıkarılması gerektiğini düşündüğünüz herhangi bir şeyi duymak isterim! Öneriler veya sorularınız için yorumlarınızı haykırın.

Related posts

5 Comments

  1. ig

    Hello there! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a new project in a community in the same niche.

    Your blog provided us valuable information to work on. You have done a
    extraordinary job!

  2. xo so 3 mien

    Woah! I’m really loving the template/theme of this website.

    It’s simple, yet effective. A lot of times
    it’s difficult to get that “perfect balance” between user friendliness
    and visual appearance. I must say that you’ve done a excellent job with
    this. Additionally, the blog loads super quick for me on Internet explorer.

    Exceptional Blog!

  3. Svensk app och hemsideutveckling

    I read this piece of writing completely on the topic of the difference of most recent and previous technologies,
    it’s remarkable article.

  4. domino qq

    I must thank you for the efforts you have put in writing this website.
    I am hoping to view the same high-grade content by you in the future as well.
    In truth, your creative writing abilities has
    inspired me to get my very own site now 😉

  5. cialis 20 mg

    You need to take part in a contest for one of the highest quality blogs on the net.
    I’m going to recommend this site!

Yoruma kapalı.