Meta Description Nedir?

Meta Description Nedir, bir sayfanın içeriğini kısa biçimde açıklayan, içeriği 2021 yılında arama motorları tarafından genellikle 155-160 karakterle sınırlandırılan bir HTML etiketidir. Arama motorları, meta açıklama içeriğini arama sonuçlarında gösterir ve bu içerik tıklama oranlarını (Click-through rate) etkiler. Bu yüzden meta description’ı optimize etmek, sayfa içi SEO için oldukça önemlidir.

Meta Description Nedir?

Web sayfasının kısa özetini sunduğunuz bir etiket olan meta description, Google’ın sıralamada dikkate aldığı bir faktör değildir. Ancak, meta description içeriği bir sayfanın sıralama sonuçlarındaki tıklanma oranını etkileyebileceği için, iyi hazırlanmalıdır.

Meta Description Nedir
Meta Description Nedir

Meta Description Kaç Karakter Olmalı?

Meta description’ın kaç karakter olması gerektiği ile ilgili genel geçer bir kural yoktur. Google, masaüstü aramalarında meta description içeriklerini birçok tahmine göre 920 piksel ile sınırlamaktadır. Bu da, yaklaşık olarak 120 ila 155 karaktere denk gelmektedir. Bunu kontrol etmek için bir karakter sayacı kullanabilirsiniz.

Diğer yandan, Google, her zaman sizin yazdığınız meta description’ı göstermez. Bazı durumlarda, arama sorgusuna göre, sayfanın içeriğinden belli bir kısmı meta description olarak gösterebilir. Bu durumu kontrol edebilmeniz, ne yazık ki mümkün değildir.

Meta Description Nasıl Yazılmalı?

Meta description içeriği, arama motoru tarafından arama sonuçlarında gösterilebildiği için özenle hazırlanmalıdır. Bu içeriği oluştururken aşağıdakilere dikkat etmelisiniz:

  • Her sayfanızda bir meta açıklama bulunmalıdır. Title etiketinin içeriği gibi, meta description içeriği de benzersiz (unique) olmalıdır.
  • Arama motoru sonuç sayfalarında, arama sorgusu ile eşleşen kısımların kalın (bold) olduğu dikkatinizi çekmiştir. Bu kalın metin, potansiyel ziyaretçilerinizin dikkatini çekebilir. Bu nedenle açıklamalarınızı mümkün olduğunca arama terimleriyle eşleştirmelisiniz.
  • Arama terimleri ve anahtar kelimeleri abartılı biçimde kullanmayın. Oluşturduğunuz metnin bir reklam metniymiş gibi olmasına özen gösterein.
  • Doğrudan ziyaretçisine hitap eden ve bir eylem çağrısı içeren bir içerik ideal olacaktır. Unutmayın, meta description her ne kadar arama motorları için var olsa da, potansiyel ziyaretçileriniz için, sayfanıza bir davet niteliğinde olmalıdır.
  • Ziyaretçi profilinize göre, emoji kullanmayı deneyebilirsiniz.

Özetle, önemli anahtar kelimeleri kullanarak, okunabilir, ilgi çekici, eylem çağrısı içeren, benzersiz bir meta description hazırlamalısınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu