DAVET KODU İLE KAYIT OLANLAR İÇİN GEÇERLİDİR.

Evde Tek Başınıza Deneyebileceğiniz E-Ticaret SEO Önerileri

E-ticaret sitelerinde yapılan SEO hataları, bu hataların çözümleri veya nedenleri ile alakalı belkide yüzlerce makale yazılmış olabilir. Bu tip yazılar teknik SEO geliştirmeleri ile başlar, kodsal yapı reformu ile devam eder ve yazının sonunda da kendi kendinize “Bu yazılanları teknik destek almadan nasıl yapabilirim?” dersiniz ve konu sonsuza kadar kapanır. Zaten hali hazırda yayında olan e-ticaret sitelerinin %95’i hazır e-ticaret paketi olduğu için yazılım firmanızdan SEO geliştirmeleri ile alakalı teknik destek almanız boynunuzun borcudur. 

Bu makalenin onlardan ne farklı var acaba, diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Şimdi okuyacağınız her şeyi evde tek başınıza, teknik yardım almadan veya yazılımcı olmadan uygulayabilirsiniz. Kod bilmenize veya 3. parti ücretli eklenti kullanmanıza gerek yok. Zaten artık yazılım firmaları da bu tip basit SEO geliştirmeleri için yönetim panellerini geliştirip, site sahiplerinin kendi başlarına bazı kısımları düzenleyebildiği hale getirdi.

Yazıda bahsedeceğim basit SEO optimizasyonlarını siz kendi bünyenizde yaptığınız takdirde, size SEO hizmeti verecek arkadaşımız da herkesin yapabileceği işlerle uğraşmak yerine daha derin teknik konulara girerek size hem zaman, hem de para kazandıracaktır.

Bu yüzden bu yazıda tamamen el emeği, göz nuru evde tek başınıza hiçbir ekipmana ihtiyaç duymadan yapabileceğiniz SEO önerilerini paylaşılmıştır.


Meta Title (Başlık) ve Meta Description (Açıklama) Önerileri ve Hataları

Biliyorum yine aynı konulardan bahsedeceğim ama bu kadar basit bir optimizasyon önerisine neden bu kadar önem verilmediğini anlamıyorum. Unutmayın! Google’ın ilk baktığı yer, sattığınız ürünün ismi, yani sayfanın başlığıdır. Bakın hala aynı isimle birden fazla ürün açılıyor. Ürün isimlerinde ürünle alakalı bir özellik belirtilmiyor. Sadece ürün kodunu yazan e-ticaret siteleri bile var. Örnek: “ST200DET Kitaplık”. Bu ürün ismini üretimini yapan ustaya bile sorsanız hatırlamaz. Mesela şöyle olsaydı hem kullanıcı için, hem de Google için kolay olmaz mıydı: “ST200DET 5 Raflı 2 Kapaklı Sunta 1.80 Metre Ofis için Kitaplık”. Bakın, çok basit değil mi?

İşte bu kadar basit!

Biraz angarya bir iş olarak gelebilir ama biraz zaman ayırarak bu kısımları arama motorlarının istediği şekilde düzenlemeniz gerekmektedir. Emin olun bu kadar basit bir optimizasyondan sonra bile çok kısa bir sürede ekstra organik trafik alacağınızı garanti ediyorum.

Meta Title Yazmanın Püf Noktaları

Ürün rengini sayfa başlığında yazın
Ör: Iphone 7S 64GB Kırmızı

Ürününüze ait belirleyici özellikleri sayfa başlığında yazın
Ör: 8 Kişilik Su Geçirmez Outdoor Çadır

Ürünün eğer başka bir boyutu yoksa ölçülerini başlıkta yazın
Ör: 3 kapılı Gardrop 2metre x 1.8metre

Üründe kullanılan maddeleri yazabilirsiniz 
Ör: Nike Hakiki Deri Günlük Bot

Ürün isimlerini Büyük Harf ile yazmayın!
Ör: ADİDAS NEO GÜNLÜK SPOR AYAKKABI

Ürün isimlerinde kısaltma kullanmayın!
Ör: 12 li Çay / Kahve St.

Sadece ürün stok kodlarından oluşan ürün isimleri kullanmayın
Ör: ST200DET Kitaplık


Menüleri veya Kategorileri Hiyerarşik Yapıya Uygun Tasarlamamak

Bir e-ticaret sitesi açtınız, ürünleri siteye yüklüyorsunuz acaba hiç doğru ürünün doğru kategoride olup olmadığını kontrol ediyor musunuz? Ya da birbiri ile çakışan kategoriler var mı? Bu tip çalışmalar site daha başta kurulurken titizlikle yapılmalı yoksa ileride içinden çıkılmaz bir hal alan bir kategori yapısı ya da menü hiyerarşisine sahip olursunuz. Kategori haritanızı düzenli bir şekilde tasarlamanız gerekmektedir. Google sitenizi taradığı zaman aynı kategoriyi farklı yerlerde gördüğünde sitenize göndereceği trafiği bazen paylaştırmak zorunda kalabilir. Bu durumda asıl trafik almak istediğiniz kategoriniz zayıf kalacaktır.


Ürün Ayrıntılarında Eksik Ya da Fazla İçerik Yazmak

Evet, bir şehir efsanesinden bahsetmek istiyorum… Ürünlerinizi siteye yüklediniz ama içerikleri boş. Doğal olarak içerik yazdırmanız gerekiyor ve birisi size gelip o en klişe cümleyi kullanır: “Abi her ürün için en az 300 kelimelik içerik yazdırmalıyız yoksa Google’da çıkmayız!” Bakın bu cümle gerçeği yansıtmıyor. Bazı ürünler için içerik oluşturmak kolay olabilir ama mesela bir çay bardağı hakkında paragraflarca yazı yazmak sizce de doğru mu? Kullanıcının okumayacağı boş cümlelerden oluşan bir yazıyı emin olun Google da dikkate almayacaktır. Doğru olan ise rakip analizi yaparak bu anahtar kelimede üst sıralarda olan rakipleriniz ortalama ne kadar büyüklükte içerikler yazmışlar. Ortalama bir kelime sayısı belirleyip ne az ne de fazla içerik üretmek en doğrusu.


Ürün Listelemede Çok Fazla İçerik Göstermek

Kategorilerinize ürünler yavaş yavaş listelenmeye başladıktan sonra uzayan bir sayfa yapısına sahip olursunuz. Bir kategoriye ait binlerce ürününüz olabilir ama gösterimde bu ürünleri sıralı sayfa şeklinde sunmanız hem kullanıcı için hem de Google için yararlı olacaktır. Kategorilerinizdeki ürünleri sayfalara ayırmak derli toplu bir yapıya sahip olmanızı sağlayacaktır. Kullanıcılarınız dağınık olmayan bir listede beğendikleri ürünleri kolayca bulabilecek, Google tarafında ise “max fetch time” hatası almayacaksınız


Heading Tag (Başlık Etiketi) Kullanım Hataları

Site içeriğinizi hazırlarken başlıklar ve alt başlıklar kullanıyoruz. Tabii ki büyük başlığı yukarı atarak başlamalıyız. İçerik yapısının büyükten küçüğe göre devam etmesine dikkat etmeliyiz. Sayfa sonunda yazılacak olan bir başlığı sayfa başında yazmak anlamsız. O yüzden yazmak istediğimiz yazıyı veya içeriği başta bir düzene göre ayırıp, başlığımızı H1 etiketi ile yazmalıyız. Sonraki alt başlıkları ise H2 ve H3 etiketlerini kullanarak sıralı bir şekilde yazmalıyız. Okuyan kişilerin yazı ile kafalarının karışmasını istemeyiz, değil mi?


Ürün Fotograflarında Yüksek Boyutta İmaj Kullanmak

Sıra geldi eklediğiniz ürünlerin resimlerini yüklemeye. Profesyonel çekim yapan bir arkadaşla çalıştınız ve size birbirinden güzel profesyonel ürün resimlerini çekip verdi. Lütfen şunu unutmayın! O fotoğraflar baskı kalitesinde ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflardır. 10MB lık bir ürün fotografını yüklediğinizde zaten alacağınız hatadan da anlayacağınız üzere lütfen ürün resimleriniz 150Kb geçmesin ve ölçüleri de Max 1000px X 1000px olsun. Ürün resimlerinizi optimize etmek için Google zaten ücretsiz bir uygulama geliştirdi: https://developers.google.com/speed. Bu uygulama ile hem optimize edilmiş resimlerinize sahip olabilir, hem de site hız testi yapabilirsiniz. Yapmanız gereken optimize etmek istediğiniz adresi yukarıya yazmak. Analiz sonucunda sayfanın alt kısmında şöyle bir satır göreceksiniz : “Bu sayfa için, optimize edilmiş resim, JavaScript ve CSS kaynaklarını indir.” Bu kısımdan optimize edilmiş resimlerinizi indirebilir, eskileri ile değiştirebilirsiniz.


Çok Backlink Almak İyi Bir Şey Değil!

Ürünlerimizi bazı paylaşım sitelerinde yada forumlarında yaymak için link bırakırız. Amacımız bu sitelerden bir backlink almak olacaktır. Bu işlemi yaparken dikkat etmemiz gereken husus ise ilgili sitelere link bırakmak olmalı. Bir spor forum sitesine sattığınız bir saat ile ilgili link bırakmak size hiç bir fayda sağlamayacaktır. Hatta aksine Google gözünde spam yapan bir site haline gelip ceza bile alabilirsiniz. Eğer buna benzer bir çalışma yaptıysanız hemen o sitelere gidip ilgili linkleri silmelisiniz ya da Google’ın link reddetme aracını kullanmalısınız.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu