DAVET KODU İLE KAYIT OLANLAR İÇİN GEÇERLİDİR.

Google Adwords Sertifikası Nasıl Alınır ?

Google Adwords Sertifikası, Google reklamları konusunda Google’ın hazırladığı sınavları geçebilen uzman kişilerin bu konuda yetki ve bilgi sahibi olduğunu gösteren sertifikadır.

Bildiğiniz gibi Google tarafından verilen Google Adwords ve Google Analytics sertifikaları var. Bunlar neredeyse her ülkede ve firmada geçerli sertifikalardır. Türkiye’de de bu sertifikalar iş başvurusu aşamasında etkili ve sizi her zaman bir adım öne geçirecek sertifikalardır.

Sertifikalar dememizin nedeni Google Adwords bünyesinde 4 Adet sınava girebilirsiniz ve bunların 3 tanesinden geçme durumunuzda sertifika alabilirsiniz. Birinci yapılan sınav temel sınavdır ve diğer sınavlara geçme hakkı doğurur. Bu sınavda sertifika almazsınız ancak diğer başarılı olduğunuz sınavlarda sertifika almaya hak kazanırsınız. Peki Google Adwords sınavları hangi aşamalardan oluşuyor, neler bilmeniz gerekiyor ?

1. Sınav – Reklamcılığın Temelleri Sınavı 

Bu sınav Google Adwords sınavlarının en temel basamağındaki sınavdır. Çevrimiçi reklamcılık hakkında bilmeniz gereken temel bilgileri bu sınav ile ölçerler. Bu sınav içeriğinde Adwords hesabı ve kampanya bilgileri, Reklam biçimleri, Hedefleme ve yerleşimler , Teklif verme ve bütçe oluşturma, politikalar gibi temel konuların ele alındığı soruların olduğu sınavdır. 113 Soru sorulur ve 120 dakika zaman verilir. Bu sınavdan başarılı olabilmeniz için 113 Sorudan 96 Doğru yanıt vermeniz gerekiyor . Buda yaklaşık olarak %85 başarı oranı gerektiriyor. Bu sınavın içeriğineburadan hazırlanabilirsiniz.

Bu sınavı geçtikten sonra aşağıdaki İleri Düzey Sınavlarından bir tanesini başarılı olarak bitirebilirseniz o alandaki sertifikanızı almış olursunuz.

Adwords Sertifikası

2. Sınav –Arama Ağı Reklamcılığı İleri Düzey Sınavı

Bu sınav 1. sınavı geçtikten sonra girebileceğiniz iki ileri düzey sınavından bir tanesidir. Konularda benzerlik görebilirsiniz ancak bu sınavda daha detaylı bilgiler gereklidir. Hedefleme ve yerleşim, Teklif verme ve Bütçe oluşturma, Politikalar, Adwords Araçları, Performansları izleme ve optimize etme, Birden fazla hesabı yönetmek gibi konular yer almaktadır. Bu sınavda ise 109 Soru soruluyor. Bu sınavda ise %80 başarı oranı isteniyor buda 87 doğru cevaba denk geliyor. Bu sınavı ve bundan önceki Reklamcılığın Temelleri Sınavı’nı başarılı ile geçerseniz sertifika almaya hak kazanıyorsunuz. Bu sınava buradan çalışabilirsiniz.

3. Sınav Raporlama ve Analiz İleri Düzey Sınavı

Bu sınav temel sınavdan sonra girebileceğiniz ikinci bir ileri düzey sınavıdır. Bu sınavın konusu daha çok Google Analytics, Adwords Rapor Merkezi ve teknikleri kullanarak hesap performansını ileri düzeye çıkarabilme seviyenizi ölçer. Performans izleme, Google Analytics kullanımı, Performansı Optimize Etme gibi konular yer almaktadır.  Sınavda %75 başarı oranı isteniyor. Yani 100 sorulacak ve sizin buna en az 75 doğru cevap vermeniz gerekiyor. Bu sınava hazırlanmak için buraya bakabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu