Trend Haberler

SEO İle İlgili Bilinmesi Gereken Terimler
Seo

SEO İle İlgili Bilinmesi Gereken Terimler 

Biliyorsunuz ki SEO dünyası sürekli kendini yenileyen ve gelişen bir dünya. Hal böyle olunca bu yeniliğe uyum sağlayabilmek için bazı temel konular hakkında fikir sahibi olmak oldukça değerli. Bu sebepten sizlerle SEO‘da önemli olduğunu düşündüğüm terimleri ve anlamlarını paylaşıyorum.

Youtube Abone, İzlenme, Beğeni, Yorum ve 4000 Saat Arttırma Platformu

LSI (Latent Semantic Indexing)

En temelde, Google gibi siteler iki şeyi anlamak için aslında karmaşık algoritmalar kullanır:

– İçeriğinizin konusu ve içeriğinizin kullanıcı açısından yeterliliği

– Bir kullanıcının arama amacı ve belirli anahtar kelimelerle ilişkisi

Google ve arama motorları sayfanızın içeriğinin neyle ilgili olduğunu içerikte kullanılan kelimelere göre belirler. LSI (Latent Semantic Indexing)SEO tekniği içeriğinizin konusu ile ilgili kullandığınız anahtar kelimeler ile alakalı olan kelime grubudur. Google kullanıcıların en iyi, en yararlı ve en doğru sonuca ulaşmasını ister. Bunun içinde farklı yöntemler kullanır.Bu yöntemlerden biride LSI(Latent Semantic Indexing) olmaktadır.

İnternetin ne kadar büyük olduğunu düşündüğünüzde, Google’ın bir sitenin bir sayfanın içeriğinin ne hakkında olduğunu belirlemesi aslında hiç de kolay değildir. Bu nedenle Google, daha yüksek bir sıralamaya ve daha fazla trafiğe sahip ilgili LSI anahtar kelimeleri içeren siteleri kendi sistemiyle ödüllendirir.

LSI anahtar kelimelerin ne olduğunu anlamak için bir örnek vermek gerekirse; elbise kelimesini ele alalım. Google’a elbise yazdığınızda size kelimeniz ile alakalı bir çok anahtar kelime sunuyor.

Elbise kelimesi ile ilgili olan; gece elbisesi, kapalı elbise modelleri gibi kelimeleri içeriğinizde kullandığınızda Google, Latent Semantic Indexing sayesinde bu kelimeleri birbiriyle anlamsal olarak ilişkilendiriyor. İndekslediği bütün sayfalarda da bu anlamsal bağı arıyor. Bu anlamsal bağa sahip kelimeleri içeren sayfalar elbise aramasıyla daha alakalı oluyor dolayısıyla daha fazla trafik ve sıralama şansını bize veriyor.

Bu tekniğin Google’da iyi bir sıralama kazanması için uygulanması ve bilinmesi gereken başarılı bir SEO tekniği olduğu unutulmamalıdır.Bu sebepten içeriklerinizde LSI (Latent Semantic İndexing ) tekniğine yer vermek oldukça önemlidir.

LSI anahtar kelimeleri bulabileceğiniz Araçlar

-Google arama motoru

-Keyword planner (https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/)

-LSI keyword Generator (https://lsigraph.com/)

-Ubersuggest (https://neilpatel.com/ubersuggest/)

Black Hat SEO

SEO uzmanlarının bilmesi ve başvurmaması gereken yollardan biri de black hat SEO’dur. Black hat SEO; sitelerin organik performansını artırmak amaçlı yapılan ve arama motorları tarafından kabul görmeyen SEO çalışmalarıdır. Black hat SEO, genellikle bir sayfanın bir arama motoru sonuç sayfasındaki sıralamasını artırabilen fakat onaylanmamış bir uygulamadır.

Bu uygulamalar, arama motorunun hizmet şartlarına aykırıdır ve sitenizin ceza almasına neden olabilir. Yaptığımız çalışma kullanıcıya değer mi katıyor, yoksa bunu yalnız arama motorlarının görmesi için mi yapıyoruz? Kullanıcıya hiçbir değer katmayan sadece sıralama alma niyetli yapılan çalışmalar aslında black hat SEO ürünüdür. Black hat seo olabilecek çalışmalar;

Spam Yorumlar :Gereksiz veya yanıltıcı olarak yapılan sitenizde reklam veya backlink amaçlı doğal olmayan yorumlar bütünü.

Kopya İçerik : Bir içeriğin birden fazla sitede, ya da bir sitenin farklı sayfalarında indekslenmiş olma durumu.

Cloaking: Ziyaretçilere göstermediğiniz içerikleri arama motorlarına sunma yöntemi.

Her işin kötü ve etik olmayan yapılış şekli mutlaka vardır. Black hat SEO, seo uzmanlarının kabul görmeyen, onaylanmayan yöntemler ile yaptığı çalışmalar olarak tanımlanabilir.

Doorway Pages

Doorway sayfalar SEO uzmanlarının birçok yerde karşısına çıkan tekniklerden biridir. Aslında bu teknik black hat SEO’nun alt dallarından biri gibidir. Çünkü Google bu tip sayfaları değersiz olarak görmektedir. Bunun nedeni bu sayfaların kullanıcı deneyimi açısından olumsuz olarak değerlendirilmesidir. Bu tekniğini kısaca anlatmak gerekirse; Doorway sayfaların amacı, kullanılan anahtar kelimeler ile arama motorları tarafından daha kolay bulunabilmektir. Doorway sayfalar, web sayfalarının hedef sayfa ile bağlantı kurması amacı ile oluşturulur. Örneğin; kullanıcıları trafik çekmek istediğiniz sayfaya yönlendirmek için bir alan adının ya da sayfanın açılması gibi. Bu sayfalardan ya da alanlardan istenilen sayfaya yönlendirme yapılması için kullanılacak bir paravan sayfa olarak düşünebilirsiniz.

Bu köprü sayfalar sadece arama motorları için tasarlanmış sayfalardır. Köprü sayfalar genellikle seçilen anahtar kelimeler için arama motorlarında daha yüksek bir sıraya ulaşma amacı ile kullanılır. Bu yüzden bu sayfalar genellikle düz HTML kodundan oluşur ve basit bir tasarıma sahiptir. Bu sayfaların kullanıcı deneyimi açısından hiçbir olumlu yönü bulunmamaktadır.

Page Speed

Hiçbir kullanıcı çabuk açılmayan, talebine hızlı cevap vermeyen bir sayfa üzerinde beklemek istemez. Hepimizin mutlaka deneyimlediği gibi yavaş açılan bir site oldukça sinir bozucu! Ayrıca, günümüzde bu rekabetçi ortamda, sayfa yüklenme hızı tüm web siteleri için temel faktörlerden biri haline geliyor. Hızlı siteler kullanıcılarında ilk tercihi oluyor.

Page speed; arama motorlarının sıralama faktörlerinde oldukça önemsediği faktörlerden biri olduğunu belirtmiştik. Site hızı ile ilgili farklı kaynaklardan elde edilen istatistiklere göre;

  • Sayfa yüklenmesindeki her 1 saniyelik gecikme dönüşümlerde %7, sayfa görüntülemede %11’lik düşüşe neden oluyor.
  • Yine yapılan araştırmalara göre; kullanıcıların %47’si bir web sayfasının 2 saniye veya daha kısa sürede yüklenmesini bekliyor.

Google’ın yaptığı page speed güncellemelerinden görünürlüğünüzün ve trafiğinizin olumsuz olarak etkilenmesini istemiyorsanız sitenizin hız performansını göz önünde bulundurmalısınız. Hız performansınızı ölçebileceğiniz ve kontrollerini sağlayabileceğiniz başarılı tool önerilerini sizinle paylaşıyorum.

https://www.webpagetest.org/
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
https://gtmetrix.com/

Pogo-Sticking

Pogo-Sticking bir kullanıcının bir arama yaptığında, bir sonuca tıkladığında hızlı bir sekilde o sayfadan memnun olmayıp diğer sonuçlara tıklamasıdır.

Kullanıcılar sizin sayfanızdan memnun olmazsa oradan bir başka sonucu tıklar ya da farklı bir web sitesine giderler. Çok fazla pogo-stick durumu ile karşılaşıldığında, Google’ın sitenizin sıralamasını daha hızlı bir şekilde düşürdüğünü görebilirsiniz. Bunun nedeni kullanıcıların arama yaptığı sorgulara sayfanızın maalesef karşılık verememesidir.

Bunun önüne geçebilmek için ;

  • Kullanıcıların yaptığı arama sorgularına sayfanızda doğru şekilde cevap vermek
  • Okunabilir ve güçlü bir içerik yazmak
  • İlgi çekici bir başlık
  • İyi bir site hızı performansı gibi maddeler ile pogo-sticking’in önüne geçilebilir.

Pogo-Sticking ile bounce rate terimleri oldukça karıştırılmaktadır. Bounce rate; siteye gelen bir ziyaretçinin, geldiği sayfa haricinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden siteden ayrılma yüzdesini gösteren bir metriktir. Fakat Pogo-Sticking; sayfayı ziyaret eden kullanıcıların aradığı cevaplara ulaşamayıp sonuçlar sayfasına geri dönmesidir. Bu sebepten bu iki terim birbirinden oldukça farklıdır.

Structured Data

Structured Data, botların web sayfasındaki bilgileri daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için yapılan işaretlemelerdir. Örneğin, bir web sayfası bir ürün hakkında bilgi içeriyorsa, bir arama botunun tüm ayrıntıları tam olarak kavraması için ürün ile ilgili bilgiler işaretlenir. Buna schema işaretlemesi adı verilir.

Yapılandırılmış veri kullanmanın en önemli yararlarından biri zengin snippetlardir. Zengin snippetlar, ek ayrıntılar içeren yapılandırılmış verilerden oluşturulan gelişmiş arama sonuçlarıdır. Aşağıdaki örnekte görüldüğü gibi yorum kısımları schema işaretlemesi ile işaretlenmiş ve Google sonuçlarında bu şekilde görüntülenmiştir. Rich Snippet sonuçları normal arama sonuçlarından daha dikkat çekicidir. Bu da tıklama oranınızın artmasında faydalı olacaktır.

Yapılandırılmış veri kaynakları kullanımında işinize yarayacak kaynaklar;

-https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/ (yapısal veri işaretlemelerinizi buradan test edebilir yada rakiplerinizin hangi işaretlemeleri kullandığını bu link üzerinden test edebilirsiniz).

– https://schema.org/ (Sitenize uygun işaretlemeleri buradan seçip, işaretlemeleri kullanabileceğiniz formatlara bu siteden ulaşabilirsiniz)

Related posts

Bir cevap yazın

Gerekli alanlar işaretlendi *