Sosyal Medyada Kendinizi Markalaştırmanın 6 Etkili Yolu

Sosyal medya herhangi bir blogcu başarısı için hayati öneme sahiptir. Dünyanın büyük nehirleri güçlerini bir dere ve akıntıdan topladığında, sosyal medyadaki varlığınız, bireysel kanallarınızın daha büyük bir bütün yaratan topluluğudur.

Peki, sosyal medyada markalaşmadan en iyi şekilde nasıl yararlanabilirsiniz? Yeni okuyucuları çekmek için en iyi ayağınızı nasıl öne çıkarırsınız? Bu küçük akarsuları güçlü bir nehre beslemek için nasıl kullanıyorsunuz?

Aşağıda, sosyal medyada kendinizi markalamanın altı harika yolunu belirledik. Onları kalbe götürün , daha fazla takipçi , daha fazla tanınma, daha fazla katılım ve daha kaliteli yazılar göreceksiniz .

1. her kanalda aynı marka

Çevrimiçi pazarlamada tutarlılık çok önemlidir. Tüm çevrimiçi hesaplarınız farklı şekilde “davranırsa”, insanlar bunu, bazen bilinçsiz bir şekilde başarabilirler ve takipçiler, sizi yeni bir yerde her gördüklerinde kim olduğunuzu bulmak istemezler.

Tutarlılık dediğimizde, çevrimiçi kişiliğinizin tüm yönlerini kastediyoruz, örneğin:

  • Yazınızdaki ses tonu
  • Konu, tercih edilen konular ve uzmanlık alanları
  • Marka renkleri
  • Slogan, cümle yakalamak, imzalamak vb.
  • Logolar veya profil resimleri
  • Tipografi ve yazı tipleri
  • Görsel stil (siyah beyaz, çiçek resimleri vb.)
  • Kullanıcı adı veya kullanıcı adı

İyi markalaşma anında tanınma için ilham verir.

Bir reklam gördünüz mü ve bunun için bir logo veya marka görmeden önce bile kimin için olduğunu biliyor musunuz? Büyük markaların bu tür bir tanıma geliştirmesi yıllar alır, ancak KOBİ’ler ve blog yazarları gibi daha küçük markaların bir yerden başlaması gerekir.

Sosyal medyada Hej Doll
Sosyal medyada Hej Doll
Sosyal medyada Hej Doll

Kaynak: Hej Doll – Web sitesi , Facebook ve Twitter

Tanıdık görünmek? Hej Doll seyahat ve yaşam tarzı blog yazarı Jessica Doll pazarlamada tekrarlamanın önemini anlıyor – aynı marka logosu, aynı profil resmi, aynı afiş resimleri.

Aynı içeriğe sahip takipçileri sıkmak istemeseniz de, bir profil resmi gibi temel varlıkları yinelemek, hızlı takip eden marka bilinirliğinin bir parçası ve insanların markanızı nasıl algıladıklarını geliştirmek.

2. Bir resim 1000 kelimeye bedeldir

Sosyal medya performansınızı nasıl artıracağınızla ilgili hızlı ve kolay bir ipucu arıyorsanız, görüntüleri kullanın.

Gerçekten bu kadar basit: BuzzSumo’ya göre, resimli yazılar Facebook’ta 2.3x, Twitter’da ise 1.5x daha retweet alıyor.

Elbette bu sonuçları doğru resimlerle en üst düzeye çıkarabilirsiniz . İlk noktamızı tekrarlayarak, imajınız için marka kişiliğinizle tutarlı bir tema seçmek istersiniz. Bir çiçek blogu çalıştırıyorsanız, çiçeklerin resimlerini gönderin. Bir oyun blogu çalıştırıyorsanız, belki de çiçek resimleri göndermeyin.

Farklı izleyiciler farklı stilleri de tercih eder, ancak sizinkini keşfetmek biraz zaman alabilir.

Cesaretini kırma; bu büyük ölçüde ilk başta deneme yanılma meselesidir. Sanatsal fotoğrafçılık, özçekimler, memler, ilham verici alıntılar vb. Gibi farklı görsel türleriyle denemeler yapın ve hedef kitlenizin en çok hangisini beğendiğini görün.

Özellikle blog yazmak için makalelerinizi paylaşırken hangi görüntülerin kullanıldığını unutmayın. Yazı ne kadar iyi olursa olsun, resim büyük ölçüde yeni okuyucuların tıklayıp tıklamayacağını belirleyen şeydir. Bir makalenin öne çıkan resmini seçtiğinizde sosyal paylaşımınızı unutmayın.

Aline Instagram Instagram Resimleri

Kaynak – Aline Yapılan Instagram

Yiyecek blogcuları genellikle resimlerin önemini anlıyorlar, ancak Aline Madeçevrimiçi ortalama fotoğraf resimlerinin üstünde ve ötesinde geçen fotoğraflarına küçük bir sanat eseri katıyor.

Sosyal medyasını diğer karmaşalardan farklı kılmak için fotoğrafında çiçek yaprakları ve bol miktarda boş alan gibi gelişmeleri ekliyor.

3. Sosyal medyaya “sosyal” koyun

Blogcular için sosyal medyanın etkileşimli yönleri biraz yabancı görünebilir.

Bloglar derslere çok benziyor – eserinizi söylüyorsunuz ve sadece ara sıra insanlar yanıtlarını yorumluyorlar. Yine de, sosyal medya, çok sayıda ileri geri ve çok sayıda katılımcının olduğu bir kokteyl partisinde yapılan bir konuşma gibidir.

Bu etkileşime dayanmak istiyorsunuz – bu sosyal medyanın en büyük avantajı .

Doğrudan takipçilerinizle konuşarak daha kişisel bir bağ geliştirirsiniz. Blogunuz en içteki sırlarınızı açıklasa bile, insanları başkaları gibi bir araya getirmeyen iki yönlü bir konuşma hakkında bir şeyler var.

Ancak sosyal medyada sosyalleşmenin kendine özgü bir kuralları vardır. Sosyal medya katılımınızı geliştirmek için denenmiş ve doğru bazı yöntemler:

  • Sadece “teşekkürler” demek olsa bile yorumlara daima cevap verin.
  • Topluluğunuzdaki diğer kişilerin yayınlarına yorum yapın.
  • Kitlenizin en sevdiği yayın türlerini anlamak için, topluluğunuzda popüler olan etiketleri izleyin.
  • Topluluğunuzun diğer üyelerinden tekrarlayın ve paylaşın.
  • Daha fazla düşünen insanlarla tanışmak için ilgili etkinliklere ve yarışmalara katılın.
  • İlişkileri güçlendirmek için gerçek hayattaki buluşmalara katılın.

Sosyal medya pazarlamacılığında bir al ve ver var ve yalnızca kendi tanıtımlarını yayınlayan hesaplar asla istikrarlı bir gelişme göstermiyor.

Marie Forleo Twitter beslemesi

Kaynak – Marie Forleo Twitter

Retweets, @ bahsetti, popüler ya da olaya özgü hashtag’ler… Wellness blog yazarı ve vlogger Marie Forleo, bir topluluğa nasıl katılacağını anlıyor. Kendisinde ve blogunda güncellemeler yayınlarken, dengeyi iyi biliyor, böylece takipçileri asla “müşteriler” gibi hissetmiyorlar.

Doğru, sosyal medya harika bir pazarlama platformudur – ancak yalnızca bir pazarlama platformu değildir ve yalnızca pazarlama için kullanırsanız geri tepecektir. Sosyal medyadaki insanlar, anonim şirketten bir hesapla konuşsalar bile insan etkileşimi beklerler.

“İnsan etkileşimleri” ile ne kastediyoruz? Bir şey için anlattığın hikaye ile başlar.

4. Marka hikayeniz nedir? 

” Genel Gıdalar ” derken genel bakkal hakkında ne düşünüyorsunuz? Olası değil.

Orada sık alışveriş yapmasanız bile, Whole Foods’un sağlıklı ve organik gıdaları vurguladıkları ve pazarlama konusunda kendilerini diğer gıda markalarına göre daha sosyal olarak bilinçli konumlandırdıkları kapsamlı pazarlama çabalarından biliyorsunuz.

Bunu nasıl biliyorsun? Çünkü başarılı bir marka hikayesi anlatıyorlar.

Bir “marka hikayesi” veya “marka anlatısı”, markanızın insan tarafını göstermek için sadece başka bir tekniktir; etkili bir teknik de olsa.

Marka hikaye anlatımı, kısmen yukarıda bahsettiğimiz bu ekstra kişisel bağlantı nedeniyle, sosyal medya ile el ele gidiyor.

Yayınladığınız şey türleri marka hikayenizi oluşturacaktır. Zamanla, insanlar sizi bu konularla ilişkilendirmeye başlar. Yukarıdaki Tüm Yiyecekler örneğini daha da ileri götürmek için, sağlıklı beslenme önerileri hakkında sık sık bilgi veriyorlar.

WholeFoods Twitter Yayını

Kaynak – WholeFoods Twitter beslemesi

Ancak sosyal medya aynı zamanda gerçek hikayeler anlatmanıza izin verir .

Özellikle sosyal medya hesaplarına sıklıkla kendileri gönderen blogcular için, kişisel hesaplarınızı gerçek hayatınızdan paylaşabilirsiniz. İnsan tarafınızdaki hiçbir şey, sosyal medyadaki insanları bu kadar sevindirici, canlandırıcı dilimler hikayeleri gibi gösteremez.

Yetenekli bir hikaye anlatıcısıysanız, okuyucuların geri gelmesini sağlamak ve yeni takipçileri “bağlamak” için farklı yayınlarda tek bir hikayeyi uzatmak gibi daha iddialı stratejiler de kullanabilirsiniz.

5. Kalite payı alır

Evet, yayınlarınıza resim eklemek performanslarını artıracaktır ancak günün sonunda, insanların paylaşıp paylaşmayacağını yoksa yoksaymasını belirleyen içerik kalitesidir .

İnternet pazarlamacılığının temel kuralı “içerik kraldır”, ancak blogcular için bu aynı zamanda geçim kaynaklarımızdır.

Bir blogcu yalnızca içeriği kadar iyidir ve insanları makalelerinizin okunmaya değer olduğuna ikna etmek istiyorsanız, sosyal medyadaki varlığınızla becerilerinizi kanıtlamanız gerekir.

İyi haber şu ki, blogunuzda olduğu gibi sosyal medya kanallarınız için orijinal içerik oluşturmanıza gerek yok.

Bir şeyin gönderilmesi için kaygılanıyorsanız, başkalarının gönderilerini de paylaşabilirsiniz (aşağıda topluluğumuzla daha fazla etkileşimde bulunmanın bir yoludur). Ancak, depolarınızın “marka üzerinde” olduğuna dikkat etmek istersiniz – sadece gönderi sizin olmadığı için tutarlılığınızı kırabileceğiniz anlamına gelmez.

Kaliteli içerik göstermenin kısayollarından biri, statik görüntüler ve kısa mesajlar kadar yaygın olmayan videoların kullanılmasıdır.

Bununla birlikte, video pazarlamanın katlanarak büyümesinin ve sosyal medya platformlarının neden bu tür içeriğe daha fazla öncelik verdiğinin (biraz ele alacağımız) söz konusu olduğunu söyledi.

XYU ve Ötesi Pinterest paketleme kılavuzu

Kaynak – XYU ve Ötesi Pinterest paketleme kılavuzu

Diğer seyahat blogcularının aksine, XYU ve Beyond sadece varış yerlerini değil, aynı zamanda farklı hava koşullarına göre paketleme gibi pratik seyahat sorunlarını da tartışıyor. Daha sonra, Pinterest örneğinin gösterdiği gibi, stilize edilmiş, marka imajını kullanarak sosyal medyadaki bu faydalı rehberleri tanıtır .

6. video ile öne

Bu tavsiye, vasat bir sosyal medya hesabını iyi bir şeye dönüştürmek için ihtiyacınız olan bilgiyi size sağlamaktır. Peki ya iyi bir sosyal medya hesabını harika bir şeye dönüştürmek istiyorsanız? Orijinal video içeriği gibi, biraz daha fazla bir şey yapmanız gerekecek.

Sosyal medyada, videolar birleştirilmiş metin ve resim yayınlarından % 1.200 daha fazla pay alıyor . Yayınladığınız ve paylaştığınız videoların türü, markanızın kişiliğine ve hedeflerinize tekrar bağlı olacaktır.

Kim olduğunuzu ve blogunuzun ne hakkında olduğunu anlatan tanıtım marka videoları, marka bilinirliği ve yeni takipçilerin ilgisini çekmek için iyidir. İzleyen sağlam bir sosyal medyaya sahipseniz, nasıl yapılır kılavuzları veya serileştirilmiş bir şov gibi daha önemli videolardan daha fazla yararlanabilirsiniz.

Leigh And Taylor için ürün videosu

Kaynak: Leigh & Taylor için ürün videosu

Blog oluşturma geçmişinden geliyorsanız, video yabancı bir kavram gibi görünebilir.

Bir kamerayı kullanmak, zaten yeni bir ortamda ilgi çekici içerikler üretmekten bağımsız olarak, oldukça fazla miktarda eğitim almaktadır. Sosyal medya için nasıl video oluşturulacağını ve size sunulan tüm seçenekleri nasıl anladığınızı okuyun .

Sen en iyi markasın

Özetle sosyal medyada markalaşma, ancak en önemli kurallardan birini unutmayın: kendinize karşı dürüst olun.

Markalaşma trendlerini takip etmek bir şeydir, ancak kendi kişiliğinize uymayan stratejiler kullanıyorsanız, sosyal medya kullanıcıları asılsızlık kokusunu alabilir.

Günün sonunda, sosyal medya toplulukla ilgilidir – yalnızca reklam için bir ilan panosu olarak kullanmayın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu