SEO İçin İdeal İçerik Uzunluğu Ne Kadar Olmalı ?

İçerik üreticilerin en çok tartıştığı çok araştırılan ve tartışmaları süregelen bir konu: SEO İçin İdeal İçerik uzunluğu ne kadar olmalı? Bu kritik sorunun cevabı net bir sayı ile belirtilecek veya iki üç cümle ile net şekilde yönlendirme yapılacak kadar kolay değildir.

En başta belirtilmesi gereken konu içeriklerinizi hazırlarken dikkat etmeniz gereken pek çok değişken bulunuyor olması. Hazırladığınız içerik için ideal uzunluğun ne olduğuna karar verirken değerlendirmeniz gereken pek çok faktör arasından şu iki faktör öne çıkmaktadır:

  • Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor?
  • Okuyuculardan reaksiyon alacak başarılı bir içerik hazırlamak için ne kadar zaman harcıyorsunuz?

Mobil cihaz kullanımının çok ön plana çıktığından bu yana hızlı tüketilmesi mümkün kısa içeriklerin okuyucular tarafında genellikle doğru bir düşünce olarak kabul edilebilir. Hazırlanılan kısa içerikleri okumak hem daha kolay ve hem de daha hızlıdır. İnsanlar bir bilgi araştırırken bile uzun süre aynı içerikte kalarak zaman kaybı algısını yaşamak istemezler. Değişen kuşakla birlikte okuma sürelerinin daha da kısa hale geldiğini hepimiz biliyoruz fakat çağın gerektirdiği daha kısa hale gelen makaleler daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlıyor mu? Bunun bir getirisi olarak arama sonuçlarındaki organik sıralamalarda daha iyi bir pozisyon anlamına mı geliyor? Hayır, muhtemelen bu anlama gelmiyor.

SEO İçin İdeal İçerik Uzunluğu

Google arama sonuçları sayfasınnda üst sıralarda yer almak için yüzlerce sıralama faktörü bulunuyor. Google’ın mobil öncelikli aramayla birlikte artık çok daha fazla önem verdiği kullanıcı deneyimine odaklanırsak önemli sıralama faktörlerinden sadece bir kaç tanesi kullanıcı deneyiminin getirilerinden etkilenir demek doğru olur. Bununla birlikte SEO çalışmaları göz önüne alındığında makale uzunluğu ne kadar önemlidir? Hazırladığınız içeriğin yalnızca arama sonuçlarında yukarılarda gelmesi değil, iyi performans ve kullanıcı tatmini için ideal uzunluğu nedir?

İstatistikler Yalan Söylemez

Hemen herkesin Google Analytics ile takip ettiği istatistikler analiz etmeniz için oldukça kullanışlı olmakla birlikte manipüle edilebileceğini hepimiz biliyoruz. Özetle hazırladığınız içeriğin uzunluğundan bağımsız, her zaman içeriğin iyisi ve kötüsü söz konusu olur.

Bahsedilenler gibi yüzlerce veya binlerce sayfayı tarayan arama motoru örümcekleri, hangi içeriğin vasat, iyi veya kötü olduğunu içerik uzunluğundan bağımsız analiz edebiliyor. Kısa içeriklerin daha kolay ve hızlı okunabilir olduğunu kabul etmemiz gerekir. Kısa olarak adlandırılan içerik tek cümlelik cevap olduğunda kullanıcıyı memnun ediyor mu? Bazı aranılan bilgilerin cevapları tek bir cümle ile yanıt bulabilir fakat bu içeriğin kaliteli olduğu söylenemez. Herhangi bir açıklama içermeyen ya da herhangi bir kaynak göstermeden paylaşılan tek cümlelik kısa cevaplar nasıl değerlendirilir? Bu tarz içeriklerin eğitici, nitelikli ve yüksek kaliteli şeklinde ayırt edilebilmek için yetersiz olduğu bilinir.

Bununla birlikte yararlı olarak kabul edilen ve Google’da sıfırıncı sıra (Position Zero) alanında yer alabilecek tek cümlelik kısa içerikler de bulunmaktadır. Sıfırıncı sıranın önemli detaylarından biri olarak daha uzun içeriklerin dikkate alındığı gözlemlenmektedir. Organik arama sonuçlarında daha fazla kelime sayısına sahip içeriğin kısa içeriklerden daha fazla yer almasının en önemli nedeni içeriğin konusundan bağımsız olarak otoritelere ait açıklamaları, kaynakları veya gerçekleri göstermesi olarak kabul edilir.

2016’da yapılmış olan bir çalışmada, arama sonuçları ilk sayfa sonuçlarındaki ortalama içerik uzunluğu ortalama 1.900 kelime olarak belirtilmiş. Bu ortalama içerik kelime sayısı pek çok içerik üreticisinin ideal olarak kabul ettiği 200 veya 500 kelime sayılarından çok daha uzun. Arama sonuçlarında yapılan aramalara bağlı olarak, arama sonuçları ilk sayfasında blog stili içerikden oluşmayabilir. Aynı zamanda kullanıcıların veya Google’ın referans olarak kabul ettiği içerik iyi şekilde tasarlanmış tatmin edici bir içeriğe sahip olmasıdır

Hedef Kitlenizi Seçin: Kişiler, Karakter ve Anahtar Kelimeler

Kaliteli olduğu kabul edilen içeriklerin sahip olduğu gibi hazırladığınız içerik bir hedefe sahip olmalıdır. İçeriğiniz için hitap ettiğiniz hedef kitlenizi detaylı incelemeniz gerekmektedir. Hazırladığınız içerik kimlere hitap ediyor ve hangi aramalarla ulaşılabilir olacak? Arama yapıp sayfanıza gelmesini beklediğiniz okuyucular temel düzeyde bilgi arıyor olabilirler. Aynı zamanda en az tıklama ile bir şey satın alma niyetleri de olabilir.

İyi bir içerik hazırlanma niyetindeyseniz önce doğru bir yol haritası belirlemelisiniz. Sitenizin veya işletmenizin hedefleri paylaştığınız içeriği ulaşacak kullanıcıların hedefleriyle ortak payda da buluşmalıdır. Kullanıcıların aradığı verileri hatta bire bir arama sorgularını karşılamalıdır. Bunları sağlayan bir içeriğin sayfanıza ulaşan kullanıcıları memnun etme ihtimalini yükseltir. En önemli noktalardan bir tanesi de aynı konu için birbirinden farklı kullanıcılara hitap eden verilerin farklı kademelerine cevap bulabileceği benzer içerikler de hazırlanabilir.

İçerikte Sadece Yazıya Odaklanmayın

Kaliteli içerik barındırdığı kelime sayısından çok daha fazlasıdır. Kapsamlı bir araştırma yapılmış ve kullanıcıların arama sorgularıyla eşleşmeyi başaran içerikler en iyi içerik olarak kabul edilir. Mükemmel hazırlanmış bir videoya bile, video içeriğini detaylarıyla açıklayan bir metin ve kullanıcıların aklına takılabilecek alternatif kaynaklar eşlik etmelidir.

En uygun verileri, en uygun şekilde, doğru platformda sunmak kaliteli içeriğin asıl amacıdır. Bazı durumlarda içerikler yazılı olarak daha iyi algılanabilir. Buna rağmen pek çok içerik odaklanmayı arttıracak görsel veya videoya ihtiyaç duymaktadır. Bazı durumlarda ses dosyaları, görsel ve videodan daha iyi zengin medya türü bile olabiliyor. Görsel içerik veya sesli içerik kullandığınız durumlarda kullanıcıların hazırladığınız içeriğinizi bulabilmesi için yazılı içeriklerle desteklemeyi ihmal etmemelisiniz.

Özet

Pek çok farklı şekilde içerik hazırlayabilirsiniz ve hazırladığınız içerikler farklı şekillerde keşfedilebilir. Hazırladığınız bir içerikte asıl hedefiniz 2.000 kelime yazmak olmamalıdır, çünkü organik arama sonuçlarında daha iyi bir sırada yer alabilmek için “SEO İçin İdeal İçerik uzunluğu” diye bir kavram bulunmuyor.

SEO İçin İdeal İçerik uzunluğu odağındaysanız ve endişeniz kelime sayısı olarak ulaşamamaksa, olaya odaklanamıyor esas noktayı kaçırıyorsunuz demektir. İçerik hazırlarken amacınız, hedef kitlenizin ihtiyaçlarıyla örtüşen içeriği en kullanışlı (ve optimize edilmiş) haliyle paylaşmak olmalıdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu