Instagram’da Gönderi Zamanlamak İçin Üçüncü Parti Yazılımlardan Yararlanma Devri Bitti

Instagram gönderi zamanlama konusunda, özellikle sosyal medya yönetimi alanında çalışanlarını oldukça zorlamış bir platformdu. Hatırlarsanız, bu eksikliğin üzerine Instagram geçtiğimiz senelerde üçüncü parti yazılımlar aracılığı ile platformda gönderileri zamanlama özelliği kullanılabilir hale getirmişti.

Oldukça popüler sosyal medya uygulamalarından biri olan Instagram’ın 2018 yıl verilerine göre Dünya genelinde yaklaşık 1 milyar hesabı ve
günlük 500 milyon aktif kullanıcısı var. 
Türkiye 37 milyon aktif Instagram kullanıcısı ile uygulamanın en çok kullanıldığı ülkeler arasında 5. sırada yer alıyor. 37 milyon aktif kullanıcı da kabaca nüfusunun yüzde 45’ine tekabül ediyor.

Statista

Kullanıcı sayısının 2019’da 111 milyona ulaşılması beklenen Instagram büyürken, kullanıcılarına yeni özellikler sunmaya devam ediliyor. Yeni özellik sayesinde Instagram’da her hangi bir üçüncü partiye gerek kalmadan gönderi zamanlanabiliyor. Facebook ve benzeri platformlarda hali hazırda bulunan özelliğin Instagram’a gelmesi eminiz ülkemizdeki kullanıcılar ve sosyal medya uzmanlarının yüzünü güldürecektir.

Instagram’da gönderileri zamanlamak için ne yapmanız gerekli?

Aslında şimdilik öyle çok da kolay bir metot geliştirilmediği için bir tık karmaşık bazı adımları takip etmeniz gerekli.

Şu an da Facebook’un Uluslararası Yayın Sözleşmesi (IBC) kapsamında sunduğu Instagram gönderi zamanlama özelliği tüm kullanıcılara açılmış durumda. Bu özellikten yararlanabilmeniz için öncelikle Facebook Business sayfasında belirtilenlere göre Instagram hesabınızı İçerik Stüdyosu’na bağlamanız gerekiyor. Bu işlemi yaptıktan sonra bilgisayardan gönderilerinizi yönetebilir, istatistiklere erişebilir ve Instagram içeriklerinizi paylaşabilirsiniz.

Facebook İçerik Stüdyosu’na kayıt işlemini tamamladıktan sonra sayfanızı açtığınızda, Gönderi Oluştur yazısını göreceksiniz. Bu bölümde bulunan “zamanla” seçeneğine basarak gönderinizle ilgili düzenlemeleri yaptıktan sonra paylaşımınızı 6 ay sonraya kadar planlayabiliyorsunuz. Buraya tıklayan okuyucularımız daha detaylı bilgi edinebilirler.

İçerik Stüdyosu’na bir Instagram hesabı bağlandığında, bu hesaba bağlı Facebook sayfasında bir görevi olan herkes otomatik olarak İçerik Stüdyosu’nun Instagram kısmına erişebilir. Bu kişilerin söz konusu Instagram hesabında görebileceği bilgiler ve gerçekleştirebileceği eylemler hesaba bağlı Facebook Sayfasındaki görevlerine bağlıdır.

Gönderi planlama özelliği şimdilik normal paylaşımlar için geçerli. Hikaye zamanlamak istiyorsanız hala üçüncü parti yazılımlara ihtiyacınız var. Dileriz ilerleyen günlerde bu özellik için de üçüncü parti yazılımlara ihtiyaç olmadan de kullanıcılara bir çözüm sunulabilir.

Unutmadan ekleyelim, Facebook’un İçerik Stüdyosu‘nu kullanabilmeniz için hesabınızın işletme profili veya içerik üretici hesap olarak belirlenmiş olması gerekiyor.

Kaynak: Shift Delete.Net

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu