Görsel Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Web görüntülerini optimize etmek mümkün olan en küçük boyutu korurken, yüksek kaliteli görüntüleri doğru biçimde, boyutta ve çözünürlükte sunma işlemidir.

Görsel optimizasyonu, görselleri yeniden boyutlandırarak, önbelleğe alarak veya boyutu sıkıştırarak farklı şekillerde yapılabilir. Akıllı bir sıkıştırma algoritması kullanarak görselleri optimize eden akıllı bir görsel optimizasyon aracı kullanmanız gerekir. Ayrıca daha hızlı görsel teslimatı için içerik dağıtım ağı (CDN) ile birlikte sitenizin performansını önemli ölçüde artırabilirsiniz.

Görsel Boyutlarını Küçültmenin Önemi

Görsellerin kullanıcıları ürün veya hizmetleriniz ile ilişkilendirme konusunda önemli olduğu kanıtlanmış bir şeydir. Sitenizin yüklenmesi 3 saniyeden uzun sürüyorsa, kullanıcıların sitenizi terk etme olasılığı daha yüksektir. Bu, hemen çıkma oranınızı büyük ölçüde artırır ve sonunda site dönüşümlerini etkiler.

Görsel optimizasyonu neden önemlidir? Görsel optimizasyonu sayfa yükleme hızını artırmaya yardımcı olur, sitelerin SEO sıralamasını artırır ve kullanıcı deneyimini geliştirir. Tüm detaylar için aşağıdakilere göz atabilirsiniz:

  • Sayfa hızını iyileştirir – Sayfa yükleme hızı, bir web sayfasının tamamen yüklenmesi için geçen süredir. Sitenizin ana bilgisayarından site düzeni ve tasarımına kadar birçok faktöre bağlıdır. 2 saniyeden daha az yükleme hızına sahip olan siteler kullanıcılar tarafından en çok sevilen sitelerdir. Dolayısıyla sitenizin görsellerini optimize etmeniz gerekir.
  • SEO sıralamasını iyileştirir – Sayfa yükleme hızının bir sıralama faktörü olduğu artık kesin bir şeydir. Google tıpkı kullanıcılar gibi yavaş sitelerden hoşlanmaz. SEO alanında pazar lideri olan birçok araç raporlarında yine benzer durumu öne çıkarır. Dolayısıyla sitenizin görsellerini optimize ederseniz sıralamanızı iyileştirmek için önemli bir adım atmış olursunuz.
  • Dönüşümleri iyileştirir – Arama sıralamanız iyileşirse daha fazla kullanıcı yakalayabilirsiniz ve daha fazla dönüşüm elde etme olasılığınız olur. Sayfa yükleme hızı doğrudan SEO sıralaması ve dönüşümle ilgilidir. Web sayfası hızından veya performansından memnun olmayan alışveriş yapanların %80’i aynı siteden bir daha alışveriş yapmayı tercih etmemektedir.
  • Kullanıcı deneyimini iyileştirir – Mutlu bir müşteri harika bir kullanıcı deneyimi sunan siteler için bir efsane değildir. Tek yapmanız gereken site görsellerini optimize etmek, sayfa yükleme hızını artırmak ve böylece daha iyi bir genel kullanıcı deneyimi sağlamaktır. Sayfanız tüm cihazlarda hızlı yükleniyorsa kullanıcı sitenizde daha fazla zaman harcayacaktır.

WordPress İçin 3 Görsel Optimizasyon Eklentisi

TinyPNG

TinyPNG, yükleme sonrasında görselleri otomatik olarak sıkıştırır ve yeniden boyutlandırır. Ayrıca önceden yüklenmiş görselleri optimize etme seçeneğine sahiptir. Dosya boyutu sınırı yoktur ve WooCommerce desteği vardır. Bu açıdan oldukça ilgi çekici bir eklentidir.

Ücretsiz yükleme sayısı ayda 500 ile sınırlıdır. Bundan sonra, sonraki 9.500 resim için başlangıç fiyatı resim başına 0.009 dolar şeklindedir. Bu açıdan doğrudan maliyet yerine kademeli maliyeti tercih edebilecek kullanıcılar için fazlasıyla idealdir.

Optimole

Optimole ile tüm görsel optimizasyonu otomatik olarak gerçekleştirilir. Ayrıca bir CDN tarafından desteklenmektedir. Bu nedenle görsellerin hızlı yüklenmesi konusunda endişe etmenize gerek yoktur. İzleme ve takip etme en iyi özelliklerinden biridir. Çünkü görsellerde neler olduğunu ve ne kadar tasarruf ettiğinizi görebilirsiniz.

Ücretsiz plan ayda 5.000 ziyaretçiye ve sınırsız bant genişliğine izin vererek kişisel bloglar için iyi bir seçimdir. Her ay 25.000 ziyaret ve ölçülmemiş bant genişliği için ayda 10.62 dolardan başlayan üç farklı plan vardır. CDN, ücretli planlara da dahildir.

ShortPixel

ShortPixel kayıplı ve kayıpsız yöntemler arasından seçim yapmanızı sağlar. Ayrıca büyük resimleri yükledikten sonra yeniden boyutlandırma gerçekleştirir. Ne kadar alandan tasarruf ettiğinizi görebilirsiniz. ShortPixel ayrıca daha ileri düzey kullanıcıların beğeneceği PDF optimizasyonu, WebP görüntü desteği ve CloudFlare entegrasyonu gibi destekler sunar.

ShortPixel her ay 100 ücretsiz görsel kredisi sağlar. Daha fazla ihtiyacınız varsa, planlar 5.000 görsel kredisi için 4.99 dolardan başlar. Görseller için tek tek dosya boyutu sınırlaması yoktur. Ücret ödemeyi düşünüyorsanız bu eklenti en ideal eklentilerden biridir.

Görsel Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Görseller dikkatli kullanıldığında okuyucuların içeriğinizi daha iyi anlamalarına yardımcı olur. “Bir resim bin kelimeye bedeldir” şeklinde söylenen söz doğrudur. Bu nedenle içeriklerde görselleri kullanmanız gerekir. Fakat bunları doğrudan varsayılan haliyle kullanmak yerine onları optimize ederek kullanmanız gerekir.

Görsel Konseptine Bağlı Kalınması

Sitenizde yer alan görselleri sadece SEO için optimize etmezsiniz. Aynı zamanda kullanıcıları düşünmek zorundasınız. Bu yüzden sitenizde görsel kullanırken mutlaka belirli bir standardı korumalı ve belirli bir konsepte sahip olmalısınız. Aykırı ve farklı resimler kullanmak kullanıcı deneyimine zarar verebilir.

Doğru Dosya Formatının Seçilmesi

Görseller için doğru format mevcut değildir. Görselin türüne ve onu nasıl kullanmak istediğinize bağlı olarak doğru format değişiklik gösterecektir. Kısacası aşağıdakileri dikkate almanızı öneririm:

  • Daha büyük fotoğraflar veya resimler için JPEG seçin. Nispeten küçük dosya boyutunda renkler ve netlik açısından iyi sonuçlar verir.
  • Arka plan saydamlığını korumak istiyorsanız PNG kullanın.
  • JPEG ve PNG yerine WebP kullanın. Daha küçük dosya boyutlarıyla yüksek kaliteli sonuçlar üretir. Görselleri WebP’ye dönüştürmek için çeşitli araçlar kullanabilirsiniz.
  • Logolar ve simgeler için SVG kullanın. CSS veya JavaScript yardımıyla resimleri SVG formatında yönetebilirsiniz. Örneğin kalite kaybı olmadan yeniden boyutlandırabilirsiniz.

ALT ve TITLE Kısmının Belirlenmesi

Kullandığınız her resme alternatif metin (ALT) eklemeye çalışmalısınız. Ayrıca uygunsa o sayfa için SEO anahtar kelimesini içerdiğinden emin olmalısınız. En önemlisi, hem arama motorlarının hem de insanların bunu anlayabilmesi için görselde ne olduğunu açıklamalısınız. Bir görüntüyü çevreleyen ne kadar alakalı bilgi varsa arama motorları bu görüntüyü o kadar önemli görürler.

Bir resmin üzerine geldiğinizde bazı tarayıcılar başlık metnini bir “araç ipucu” olarak gösterirler. Chrome, başlık metnini amaçlandığı gibi gösterir. Görseller için başlık metni alt metnine benzerdir. Bu nedenle birçok kişi alt metinde yer alan metni buraya kopyalar. Kısacası, başlık metnini optimize ettiğinizden emin olmalısınız.

Dosya İsimlerinin Alakalı Olarak Belirlenmesi

Görseller için SEO dosya adıyla başlar. Google’ın resme bakmadan bile ne hakkında olduğunu bilmesini istersiniz. Bu nedenle görsel adında odak anahtar kelimenizi kullanmaya özen göstermeniz. Görselin image.jpg yerine dosya-adi.jpg şeklinde olmasını sağlamalısınız.

Özgün Görsellerin Seçilmesi

Birçok kişi içeriğine görsel bulmaya çalıştığında stok fotoğrafları kullanma yoluna gitmektedir. Stok fotoğrafının dezavantajı daha önce birçok kişi tarafından kullanılmış olmasıdır. Siz bunun yerine özgün görseller seçmelisiniz veya seçtiğiniz görseli Photoshop gibi araçlarla özgünleştirmelisiniz.

XML Görsel Site Haritasının Kullanılması

Birçok SEO eklentisi ve diğer site haritası eklentisi XML görsel site haritası eklemenize yardım olmayabilir. Ama her ne olursa olsun görseller için bir site haritasına sahip olmalısınız. Sitenize eklediğiniz bu site haritası ile Google’ın resimlerinizi dizine eklemesine yardımcı olmuş olursunuz.

Open Graph (OG) Eklenmesi

Open Graph ve beraberinde Twitter Card için doğru kodların eklenmesini sağlayarak görsellerin sosyal paylaşım ağlarında gözükmesini sağlayabilirsiniz. Sosyal paylaşım için yüksek kaliteli görseller seçtiğinizden emin olmalısınız. Bu sayede hedef kitlenizi memnun edebilirsiniz.

Sonuç

Görsel optimizasyonu bir dizi ögenin toplamıdır. Google, görsellerdeki ögeleri her gün tanımada daha iyi hale gelirken, görsellerin ve tüm ögelerin SEO’ya ve kullanıcı deneyimine katkı sağladığından emin olmalısınız. Bu sayede hem Google’ı hem kullanıcıları memnun etmiş olursunuz.

Bir Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu