DAVET KODU İLE KAYIT OLANLAR İÇİN GEÇERLİDİR.

Google AdWords Nedir?

Google AdWords, Google’ın online reklamcılık sistemidir. Bu sistemde websitesi veya uygulama sahipleri arama sonuçları sayfasında, Google iş ortağı websitelerinde, mobil uygulamalarda veya YouTube’da kolayca reklam verebilirler.

google adwords nedir

AdWords’ün en temel amacı seçtiğiniz kelimelerde reklamlarınızın yayınlanmasıdır. Bu sistemde arama yapan kullanıcılar reklamınızı tıklayıp sitenize geldiği zaman ücretlendirilirsiniz. Dolayısıyla ücretlendirme tıklama başı maliyetile gerçekleşir.

Google AdWords nasıl çalışır?

Öncelikle ücretsiz olarak gmail adresinizle kolayca AdWords hesabınızı açabilirsiniz. Daha sonra arama yapan kullanıcıların karşısına çıkmak için anahtar kelimelerinizi hesaba girmelisiniz. Anahtar kelimeleriniz tam olarak sizin ürün ve hizmetlerinizi anlatmalıdır. Bu sayede alakalı kullanıcılara reklamlarınızı göstererek reklam kampanyanızdan maksimum geri dönüşü almış olursunuz.

Kampanyanızı oluşturduktan sonra hesabınıza faturalandırma bilgisi ve geçerli bir ödeme yöntemi tanımlamanız gerekmektedir. Şirketinizi fatura bilgilerini faturalandırma kısmına tanımlayıp, havale & kredi kartı gibi ödeme yöntemlerinden size uygun olanı seçip gerekli ayarları yaptıktan sonra reklamlarınız anında yayına girecektir.

Reklamlar nerede yayınlanır?

AdWords reklamlarınız bilgisayar, telefon veya tabletlerde Google arama sonuçları sayfasının ilk 4 sırası veya en alt 3 sırasında yayınlanır.

google adwords nasıl çalışır?

Arama sonuçları sayfası 2 alana ayrılır, bunlar organik sonuçlar ve ücretli sonuçlardır. Organik sonuçlar herhangi bir ücret ödemeden Google’ın sizi alakalı gördüğü anahtar kelimelerde sonuçlarınızı listelediğiniz alandır. Ücretli sonuçlar ise AdWords reklamlarının yayınlandığı, tıklandıkça para ödediğiniz ücretli kısımdır.

Reklam sıralaması neye göre değişir?

Bir anahtar kelime için birden çok site reklam vermek isteyebilir, bu durumda tüm reklamverenler bir açık arttırmaya tabi tutulur. Bu açık arttırmanın sonucu reklam sıralamasını belirler. Reklam sıralaması kalite puanı, verdiğiniz teklif, reklam alaka düzeyi gibi birçok metriğe göre değişkenlik gösterir.

Kalite puanı sistemi tamamen Google’ın daha iyi ve kaliteli reklam yapan reklamverenleri ödüllendirdiği, daha uygun maliyetle daha üst sıralarda reklamları gösterdiği sistemdir

google adwords reklam konumu

Teklifiniz ise seçtiğiniz anahtar kelime için maksimum ödeyebileceğiniz en üst fiyattır. Eğer siz seçtiğimiz bir kelime için maksimum 0,50 TL teklif belirtirseniz bu kelimede reklamınız tıklanırsa maksimum bu tutarı ödersiniz. Ancak kalite puanınız, tıklama oranınız, reklam metninizin performansı yüksek ise o zaman 0,50 TL teklif vermenize rağmen 0,10 TL’den ücretlendirilebilirsiniz.

Ne tür reklam modelleri vardır?

Metin, resim (hareketli veya hareketsiz) ve video olarak reklam yapabilirsiniz. Google arama reklamlarında sadece metin reklamlar kullanılabilirken, görüntülü reklamlarda ise metin, resim veya video reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu