Google Adsense En Çok Kazandıran Kelimeler

Dijital reklamcılık, 21. yüzyılın en karlı pazarlarından birisi haline gelmiştir ve küresel şirketler, dijital reklamcılık konusunda her geçen gün daha da baskın olmaktadır. Ancak reklamcılık için temelde iki unsur gereklidir: Reklam verenler ve bu reklamı yayınlayanlar. Reklamcılık, bu iki unsurun birleşmesi sayesinde olur ve böylece kazanç elde edilir. Bu yazımızda ise Adsense üzerinden reklam yayınlayan site sahiplerinin hangi kelimelere odaklanması gerektiğini belirteceğiz. Gelin başlayalım.

Öncelikle Adsens’i tanıtmamız ve çalışma mantığından bahsetmemiz gerek. Adsense, Google’a bağlı olarak hizmet veren bir reklam yayınlatma platformudur. Web sitesi sahipleri, Adsense üzerinden hesap açarak bir kod alırlar ve bu kodu sitelerinde yayınlayarak Google üzerinden kazanç elde ederler. Google ise, Ads uygulaması sayesinde reklam yayınlatmak isteyenlerden aldığı reklamı bu sitelerde yayınlatır. Kısaca bu iki uygulama (Adsense ve Ads) sayesinde Google, reklam veren kişilerle reklam yayınlayan kişileri bir çatı altında barındırır. Bu işlemler üzerinden de reklam verenlerden belirli bir ücret elde ederek kazanç sağlar.

Yukarıdaki paragraftan da anlayacağınız üzere, reklam verenler ve bu reklamı sitelerinde yayınlayanlar, Google sayesinde doğrudan ya da dolaylı olarak kazanç elde ederler. Adsense üzerinden reklam yayınlayan sitelerde, bu reklam sayesinde izlenme ya da tıklama başına gelir elde edilmektedir. Bu gelirler ise TBM ve BGBG olarak adlandırılır. Gelin şimdi de hem Adsense üzerinden kazanç getiren kelimelere hem de bu kelimeleri nasıl bulacağınıza bir göz atalım.

Adsense Terimleri

İlk olarak bilmeyenler için TBM kavramından bahsedelim. TBM, tıklama başına maliyet olarak da bilinmektedir. Anahtar kelime üzerinden sitedeki reklamlara tıklanma başına elde edilen kazanca göre belirlenir. Bu nedenle TBM’si yüksek kelime ya da TBM’si düşük kelime diye kavramlar ortaya çıkmıştır. En çok kazandıran kelimeler ise TBM’si en yüksek kelimelerdir. Peki bu kelimeleri bulmanın yolu nedir?

TBM Değeri Yüksek Anahtar Kelimeler

Eğer sektör bazında gidersek, TMB değeri en yüksek sektörlerden bazıları şunlardır:

  • Finans Sektörü (borsa, Forex, hisse senedi yatırımları, banka faizleri, döviz kurları vs)
  • Sosyal Medya Sektörü (takipçi kasma, sosyal medya reklamcılığı, YouTube, sosyal medyadan para kazanmak vs)
  • Blog Siteleri (WordPress, Blogger gibi sitelerden para kazanmak)
  • Sağlık Sektörü (kürtaj, doğum kontrol ilacı, obezite vs)

Bu sektörler, TBM değeri oldukça yüksek anahtar kelimeler barındırır. Mesele tamamen arz-talep dengesine bağlıdır. Yani kelimelerin arama hacminin büyümesi ile TBM değerinin yükselmesi arasında bir kolerasyon vardır.

Anahtar Kelimeleri Bulma

Eğer domain yanı alan adı bazında en yüksek getiriye sahip anahtar kelimelerin bulunması isteniyorsa, bu hizmet ne yazık ki ücretsiz olarak sunulmamaktadır. SEMrush adındaki SEO aracı, dünya çapında yüksek TBM değerine sahip anahtar kelimeleri bulmak adına en iyi araçlardan birisidir. Bu araç, farklı ödeme seçenekleriyle birlikte sunulmaktadır ve buna bağlı olarak da farklı sayılarda anahtar kelime araması sınırlaması vardır. Gelin şimdi de SEMrush üzerinden anahtar kelimeleri nasıl bulabiliriz ona göz atalım.

SEMrush Üzerinden En Çok Kazandıran Anahtar Kelimeleri Bulma

SEMrush üzerinden domain bazlı anahtar kelimelerin bulunması oldukça kolaydır. İlk olarak üye olmak ve ödeme planını seçmek gerekir. Sonrasında ise Ana Sayfa üzerinden alan adının gerekli kutucuğa (Domain Overwiew) yazılması gerekir. Alan adı yazıldığı zaman, alt bölmede yer alan “TR Google” butonu aktif edilmelidir. Bu sayede Türkçe Google arama motorunda sitenizle alakalı en yüksek TBM değerine sahip anahtar kelimeleri ve bu kelimelerin aylık hacimlerini görebilirsiniz.

Sistem, arama yaptıktan sonra size detaylı bir rapor sunar. En düşük pakette dahi 10 bin anahtar kelime sınırlaması vardır ve bu sayı hemen hemen her siteye yetecek seviyededir. Raporu kontrol ettikten sonra yapmanız gereken tek şey, en çok kazandıran anahtar kelimeler üzerinde çalışmak olacaktır. Bu sayede Adsense gelirinizi birkaç kat artırabilirsiniz.

Eğer bu hizmetten ücretsiz olarak faydalanmak istiyorsanız SEMrush sizlere bir özellik daha sunmaktadır. 10 adet anahtar kelime, deneme amaçlı olarak ücretsiz bir şekilde raporlandırılabilir. Ancak 10 adet anahtar kelimenin de sizlere yeterli olmayacağını söylememiz gerekir.

Not: SEMrush her ne kadar ücretli bir hizmet sunsa da, eğer Adsense üzerinden gelir elde edilmek isteniyorsa bu ücretin de ödenmesi gerekmektedir. Bu bir nevi geleceğe dönük yatırım olarak görülebilir. Zira bu gibi araçlara verdiğiniz değerlerin fazlasını kazanacağınızdan emin olabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu