Instagram vs Pinterest: İşiniz İçin En İyisi Hangisi ?

Web’de paylaşılan ve tüketilen görsel miktarı ile görsel içeriğin burada kalacağını söylemek güvenlidir. Bu yüzden pazarlama için resim ve video kullanmak en popüler dijital pazarlama trendlerinden biri haline geldi .

Günümüzde insanlar okumaktan ziyade görüntüleyerek bilgi tüketmeye daha eğilimlidirler. Ve görsel içerik için bu yoğun talep nedeniyle Instagram ve Pinterest gibi sosyal medya devleri popüler hale geldi.

Şimdi Instagram ve Pinterest tartışması söz konusu olduğunda ve hangi sitenin işletmenizin büyümesine yardımcı olmak için en iyi şekilde çalışabileceği konusunda, cevap o kadar da basit değildir.

Neden? Çünkü bu platformların her ikisi de benzersiz bir amaca hizmet ediyor ve sosyal medya alanında kendi yerlerine sahip. Sadece görsel merkezli değil, aynı zamanda kendi benzersiz satış noktaları nedeniyle büyük boyutlarda.

Dolayısıyla, bunlardan birini veya her ikisini birden kullanmayı tercih ederseniz, sonuçta sosyal medya pazarlama hedeflerinize bağlıdır . Ve evet, seçtiğiniz sosyal ağdan bağımsız olarak başarı, sadık bir takip oluşturmanıza yardımcı olabilecek harika içerikleri paylaşmakla sınırlıdır.

Bu platformların her ikisi de yüzeyde benzer görünse de, aslında birçok yönden çok farklıdırlar. Instagram vs Pinterest kullanıcıları, her biri aracılığıyla ulaşmak istedikleri farklı hedeflere sahipler ve bu da paylaştıkları görsellerin türünü ve doğasını etkiler.

Aşağıdaki yazıda Pinterest vs Instagram konusuna daha yakından bakacağız ve bu şaşırtıcı görsel sosyal ağların her ikisinin birbirinden nasıl farklı olduğunu analiz edeceğiz. Ve işinizi geliştirmek için onları tam olarak nasıl kullanabileceğiniz.

Instagram vs Pinterest: Instagram nedir?

Eğer bir kayanın altında yaşamıyorsanız, zaten Instagram’dan haberdar olmalısınız. Instagram vs Pinterest argümanında Instagram, akıllı telefon aracılığıyla fotoğraf / video yüklemenizi / paylaşmanızı sağlayan basit ama güçlü bir sosyal medya uygulaması olarak ortaya çıkıyor.

Yüklediğiniz tüm görseller Instagram profilinizde görülebilir. Ayrıca, sizi takip eden kullanıcılar yayınlarınızın her birini haber akışlarında (Facebook gibi) görebilir. Bu ağdaki odak, diğer kullanıcılarla takip ederek, görselleri hakkında yorum yaparak, beğenerek vb.

Instagram ile ilgili en iyi bölüm, herhangi bir sosyal medya anlayışlı markası tarafından yaratıcı, eğlenceli görseller paylaşarak marka bilinirliği oluşturmak için kullanılabilmesidir .

Instagram vs Pinterest: Pinterest nedir?

Kullanıcılar tarafından sık sık görsel bir yer imi aracı olarak görülen Pinterest, haklı olarak web tabanlı bir bülten tahtası olarak adlandırılabilir. Pinterest’i öne çıkaran şey, içeriğinizi düzenlemenizi sağlar.

Görsel paylaşım uygulaması (hem web hem de mobil cihazlar için kullanılabilir) insanlar tarafından görüntüleri ve videoları daha sonra kullanmak üzere iyileştirmek ve kaydetmek için kullanılır. Birçok kişi, düğün veya bebek duşu gibi gelecekteki etkinlik planlaması için kullanır.

Görselleri Pinterest’te kaydetme etkinliğine “sabitleme” denir. Kullanıcılar genellikle İnternet’te buldukları görselleri bir “pin” koleksiyonundan başka bir şey olmayan ilgili “tahtalara” sabitlerler. Bir görsel tıklandığında, kullanıcı bulunduğu orijinal sayfaya götürülür.

Instagram gibi, Pinterest bile insanların birbirleriyle paylaşılan mevcut içeriği yorumlayarak, beğenerek ve yeniden yazarak başkalarıyla bağlantı kurabilecekleri bir sosyal ağdır. Bu , görsel içeriğinizi paylaşarak ve tanıtarak Pinterest’i iş büyümesi için etkili bir şekilde kullanabileceğiniz anlamına gelir .

Instagram vs Pinterest: Yetişkinler Nerede Takılıyor?

Yetişkin kullanıcılar çok önemlidir, çünkü para harcama ve ürün / hizmetlerinize yatırım yapma olasılıkları daha yüksektir. İşte bu iki sosyal medya platformunda yetişkinlerin kullanımı ile ilgili istatistiklerin söyledikleri.

  • Web’deki yetişkinlerin% 53’ü, 18 ila 29 yaş grubunda Instagram kullanıyor. Ve sadece% 34’ü Pinterest kullanıyor.
  • Web’deki yetişkinlerin% 25’i, 30 ila 49 yaş grubunda Instagram kullanıyor. % 28’i Pinterest kullanıyor.
  • Web’deki yetişkinlerin% 11’i, 50 ila 64 yaş grubunda Instagram kullanıyor. % 27’si Pinterest kullanıyor.

Instagram vs Pinterest: Nasıl Farklılar ve Hangisini Seçmelisiniz

Instagram ve Pinterest’in her ikisinin de güçlü görsel platformlar olduğunu inkar etmese de, onları benzersiz kılan şeyleri bilmeniz gerekir. Ve bir işletme olarak nasıl ve neden daha yüksek bir sosyal medya yatırım getirisi elde etmek için bunlardan birini veya her ikisini seçmelisiniz .

Instagram Instagram’da Pinterest’e karar verirken aklınızda bulundurmanız gereken farklılaştırıcı faktörlerden bazıları ve ağlardan hangisinin işletmeniz için daha uygun olduğu.

Faktör # 1: Site Kullanımı

Instagram vs Pinterest tartışmasına gelince, birçok insan bu platformların her ikisinin de kendine özgü bir amacı olduğunu unutuyor. Ve kullanıcıların bunları kullanma şekli çok farklı.

Instagram temelde kullanıcılarına izin verir…

  1. Mobil cihazlarından fotoğraf / video çekin
  2. Filtreler yardımıyla geliştirin
  3. Alakalı ve anlamlı altyazı ekleyin
  4. Onları başkalarıyla paylaşın

Instagram, insanların sadece diğer insanları takip etmediği, aynı zamanda kitlelerinin bağlanabileceği görseller yayınlayan markalar. Aslında etkili sosyal medya markaları için harika bir araç .

Instagram kullanan markalar, kullanıcılarının farklı bir cins olduğunu anlamalıdır. Şirketinizin kurumsal, meçhul versiyonunu görmek istemiyorlar. Aksine, takip ettikleri her marka ile daha kişisel ve yakın etkileşimler ararlar.

Yani, bir işletme olarak Instagram, takipçilerinizle şeffaf olmanız gereken bir yer. Onlara nasıl çalıştığınıza ve markanızın neyi temsil ettiğine dair otantik bir görünüm verin.

Diğer yandan Pinterest esas olarak Instagram modelinden çok farklı. Kullanıcılara izin verir…

  1. İlginç buldukları görsel içeriği keşfedin
  2. Diğer kullanıcılardan buldukları içeriği iyileştirmek

Birçok Pinterest kullanıcısı, belirli bir içerik türünü keşfetmelerine yardımcı olabilecek alakalı görselleri veya hatta onlara yardımcı olabilecek ürünleri aramak için sitede oturum açar. Bu yüzden pimlerin% 80’i repins olur ve daha fazla kullanıcının yeni içerik keşfetmesine izin verir.

Bir bakıma Pinterest çok sayıda kullanıcı için görsel bir arama motoru olarak çalışıyor. Çünkü tıpkı Google gibi, insanları harici web sitelerine yönlendirir ve yeni içerik keşfetmelerine yardımcı olur. Bu, Pinterest pazarlamasının satışa dönüşen daha fazla trafik oluşturmanıza yardımcı olabileceği anlamına mı geliyor ? Cevap kocaman bir evet.

Paylaşma ve keşfetme arasında bir fark vardır. Bir platform olarak Instagram, kullanıcıların en iyi görsel içeriği geliştirmesine ve paylaşmasına yardımcı olmaya odaklanmıştır. Pinterest, kullanıcılarının yeni ve ilginç içerik keşfetmesine izin veriyor.

Pinterest’in görsel bir arama motoru olduğundan bahsettiğimizden, Pinlerinizin sadece görsel olarak çekici olmadığından emin olmakla kalmamalı, aynı zamanda bir değer de sağlamalısınız. Ve o şeyi nasıl yapıyorsun? 

Örneğin, muhteşem bir doğum günü DIY çiçek aranjmanı Instagram’da uzun bir yol kat edecek. Ancak Pinterest’te sabitlenirse, nasıl yaptığınıza ilişkin talimatları eklemezseniz çok fazla repin almayacaktır. Bu resmi sabitlediğinizde başlıklarınız ve açıklamanızda bu bilgiler bulunmalıdır.

Faktör # 2: Kitle

Hedef kitleye gelince, önce Instagram’ı kimin kullandığına ve verilerin Pinterest ile nasıl karşılaştırıldığına bakalım …

  • Instagram’ın aylık 1 milyardan fazla ve günlük 500 milyon aktif kullanıcısı var.
  • Kullanıcıların% 50’si Amerika Birleşik Devletleri’nden gelmektedir.
  • Kullanıcılar ortalama olarak günde 95 milyon görsel yükleyip paylaşıyor.
  • Sosyal ağ her gün 3,5 milyar beğeni toplamaktadır.

Pinterest ile karşılaştırıldığında, Instagram’ın neredeyse eşit sayıda erkek ve kadın kullanıcısı var ve bunların% 60’ından fazlası genç yaş grubuna düşüyor.

Örneğin, daha genç nesillere bağlanmak isteyen spor ayakkabı satan bir şirketseniz Instagram pazarlama sizin için doğru seçim olabilir.

Şimdi Pinterest’ten, bugün sahip olduğumuz en hızlı büyüyen sosyal medya platformlarından biri olan bazı kullanıcı verilerine bakalım.

  • Pinterest’in aylık 250 milyondan fazla aktif kullanıcısı var.
  • Kullanıcıların% 50’si Amerika Birleşik Devletleri’nden gelmektedir.
  • Tarihte 175 milyardan fazla Pinterest Pin paylaşıldı ve 3 milyar Kurul kuruldu.
  • Boğucu 2 milyon kullanıcı düzenli olarak “Alışveriş Pinlerini” tasarruf ediyor.

Instagram’ın aksine, Pinterest kullanıcılarının çoğunluğu (% 70’in üzerinde) kadın oluyor. Bir Pew araştırma raporuna göre, Pinterest, diğer tüm sosyal ağlara kıyasla en büyük cinsiyet farkına sahip. Site genç kullanıcılara sahip olsa da, siteyi kullanan yaşlıların da payı oldukça fazladır.

Örneğin, firmanız kadınlar için premium çantalarla ilgileniyor ve daha fazla iş istiyorsa , Pinterest’te satış yapmak sizin için daha mantıklı.

Faktör # 3: Masaüstü vs Mobil vs Instagram

Bu önemsiz bir fark gibi görünse de, gördüğünüz sonuçlarda büyük bir fark yaratabilir.

Önce bir mobil uygulama olarak harika çalışan, ancak masaüstünde çok fazla olmayan Instagram hakkında konuşalım. Neden? Düzenli yayınlar veya Instagram Hikayeleri olsun, yalnızca mobil aracılığıyla yeni içerik yükleyip paylaşabildiğiniz için. Ancak, masaüstü sürümü aracılığıyla görselleri görebilir ve yayınlara yorum yapabilirsiniz.

Bu nedenle, pazarlama ve marka oluşturma için Instagram’dan yararlanmak istiyorsanız, odak noktanız mobil olmalıdır. Mobilin, çok sayıda insanın her gün Instagram’ı açmasının en büyük nedenlerinden biri olduğunu unutmayın.

Instagram vs Pinterest
Instagram vs Pinterest

Pinterest bir masaüstü uygulaması olarak başladı, ancak yıllar içinde mobil uygulaması devreye girdi. Bunun nedeni, kullanıcıların mobil sürümde satın alınabilir pinler gibi buldukları ek özellikler olabilir. Ayrıca, Pinterest’in sonsuz kaydırma haber beslemesinin mobil cihazlar için en uygun olması nedeniyle.

Ancak yine de, Pinterest kullanıcılarının önemli miktarda trafiği masaüstü kullanıcılarından geliyor ve e-ticaret siteleri onlardan daha yüksek dönüşümler gördü. Bu, kampanyanızı hem mobil kullanıcılar hem de masaüstü kullanıcıları için optimize ediyorsanız Pinterest’ten daha iyi sonuçlar elde edebileceğiniz anlamına gelir.

Faktör # 4: Hashtag Kullanımı

Her Instagram kullanıcısı, Instagram üzerindeki hashtag’lerin önemini bilir. Bunlar önemli bir işlevdir ve kullanıcılara birden fazla şekilde yardımcı olurlar. Hashtaglerle ilgili en iyi şey, kullanıcıların yenilik yapmasına izin vermesidir.

Instagram’ı kullanan kişiler sadece keşfetmek için hashtag’leri kullanmakla kalmaz, aynı zamanda başkalarının yeni ve yaratıcı hashtag’lerin yardımıyla içerik bulmasına yardımcı olur. Ayrıca seçtikleri hashtag’leri de takip edebilirler.

İş açısından , Instagram’da hashtag kullanmak , hedef kitlenizle daha güçlü bir bağlantı kurmanızı ve içeriğinizi doğru zamanda bulmalarını kolaylaştırır. Örneğin, New York’ta yaşayan yerel bir fotoğrafçıysanız #newyorkcityphotographers veya #newyorkcityphotography gibi hashtag’lerle hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.

Pinterest hashtag’leri destekliyor mu? Evet öyle. Ancak Instagram’da oldukları kadar kullanışlı değiller. Hashtaglerin kullanılmasının nedenlerinden biri, kullanıcıların dosyalama sistemi gibi alakalı içerikleri bulmalarına yardımcı olmaktır. Ancak, Pinterest’in nasıl çalıştığına bakarsanız, iğneler zaten iyi etiketlenmiştir. Ve sonra bu iğneleri düzgün bir şekilde düzenleyen kategoriler var. Bu, insanlar içerik aradığında hashtag’lerin bir rol oynamadığı anlamına gelir.

Ayrıca yalnızca pinin açıklamasına eklediğiniz hashtag’lerin tıklanabilir olduğunu belirtmek de önemlidir. Bu, bunları pano açıklamalarınıza, hesap açıklamalarınıza vb. Eklemek, gerçek bir amaca hizmet etmeyecektir.

Faktör # 5: Bağlantı Paylaşımı

Instagram, marka kimliğinizi oluşturmak ve ürün / hizmetiniz hakkında farkındalık yaratmak için harika bir araçtır . Ancak, yayınlarınızda herhangi bir canlı bağlantı paylaşamamanız kesin bir dezavantajdır. Bu, Instagram içeriğinizden sitenize doğrudan trafik çekemeyeceğiniz anlamına gelir.

Bir bağlantı eklemenize izin verildiği Instagram Reklamlarının yanı sıra, bağlantı gönderebileceğiniz tek yer Instagram profilinizdir. Dolayısıyla, bir şekilde Instagram içeriğinizin performansını trafik açısından doğru bir şekilde ölçemezsiniz.

Şimdi Pinterest’e gelince işler tam tersi. Pinterest’e görsel yayınlamanın en büyük avantajlarından biri, her iğnenin doğrudan bir web sitesine bağlı olmasıdır. Bu temelde var Pinterest nasıl çalıştığını herkes için. Bir işletme olarak yalnızca web sitesi trafiğini artırmanıza izin vermekle kalmaz, aynı zamanda kampanyanızın etkinliğini ölçmenize de yardımcı olur.

Örneğin, bir kağıt tabaktan kurabiye sepeti yapmak için basit bir DIY öğreticisini gösteren bir pim (resim olarak da bilinir) olduğunu varsayalım. Bu raptiyeyi tıkladığınızda bir DIY blog yayınına veya nasıl yapılacağına dair bir videoya yönlendirebilirsiniz. Veya size daha fazla benzer öğretici içeren bir site alabilir.

Instagram’ın içerik içine bağlantı yerleştirmek isteyen kullanıcılara hitap etme niyeti yoktur. Diğer yandan Pinterest, tüm modeli etrafında oluşturulduğu için bağlantıları paylaşmaya ve kaydetmeye büyük önem vermektedir.

Dolayısıyla, işletmeniz hakkında daha fazla farkındalık yaratmak ve müşteri katılımı oluşturmak istiyorsanız Instagram’ı kullanın. Bununla birlikte, içeriği dağıtarak ziyaretçilerin sitenize geri dönüşüm hunisini istiyorsanız, Pinterest odaklanmanız gereken yerdir. Yani Instagram ile Pinterest arasındaki bağlantılarla ilgili tartışmalarda ve web sitesi trafiğine karşı nişan almak isteyip istemediğinize bağlı.

Faktör # 6: Hikaye Anlatma

Instagram kullanıcıları takip ettikleri bir markayla etkileşime girdiklerinde her zaman daha kişisel bir deneyim ararlar. Ancak bu deneyimi gerçekten nasıl tanımlıyorsunuz veya anlıyorsunuz? Cevap hikaye anlatımı . Çünkü görseller ilgi çekici hikayeler anlatmak için harika araçlar olabilir.

Bir Instagram kullanıcısıysanız, üzerindeki çoğu insanın şu markalardan güçlü görseller görmek istediğini zaten bilmelisiniz…

  • çekici
  • ulaşılabilir
  • bilgi verici
  • Eğlenceli
  • İşe yarar

Instagram, hedef kitlenizle yaratıcı ancak kişisel bir bağlantı oluşturmak için resim veya video kullanma konusunda etkili bir platformdur.

Ve en iyi yanı, ürünleriniz / hizmetlerinizle ilgili daha fazla bilgi verme amacınızdan ödün vermeden içeriğinizi paylaşabilirsiniz. Instagram hikayelerini kullanmak gibi Instagram’ın hikaye anlatımı potansiyelinden yararlanabiliyorsanız, bunu sizin ve potansiyel müşterileriniz için bir kazan-kazan durumu haline getirebilirsiniz.

Gerçek hikaye anlatımı söz konusu olduğunda, Instagram ile Pinterest’i gerçekten karşılaştırmanız gerekmez, çünkü Pinterest bile hedef kitlenizle bağlantı kurmak için kullanılabilir.

Pinterest tema tahtalarını stratejik olarak kullanarak, sadece doğru kullanıcıları meşgul etmekle kalmaz, aynı zamanda harekete geçmelerini de sağlayabilirsiniz. Çünkü görsel hikayeler genellikle daha büyük, daha kalıcı bir etki yaratır. Bir Pinterest yarışmasına veya bir promosyon kampanyasına bir hikaye anlatma öğesi ekleyerek olumlu sonuçlar alma şansınızı artırabilirsiniz.

Faktör # 7: Video İçeriği

Instagram, sosyal medya videosu da dahil olmak üzere paylaşmanıza izin veren görseller söz konusu olduğunda uzun zaman aldı . Resim göndermenin yanı sıra, sayfanızda aşağıdakiler gibi birçok farklı video paylaşabilirsiniz:

  • Doğrudan cep telefonunuzdan yüklediğiniz video klipler
  • Doğrudan uygulamanın içine kaydettiğiniz video içeriği
  • İleri geri dönen mini videolar olan bumerang klipleri
  • Takipçilerle gerçek zamanlı olarak paylaştığınız canlı videolar
  • Markanıza kişilik katan hikaye videoları

Instagram görüntülerle sınırlı olmadığından, video paylaşım özelliğinden en iyi şekilde yararlanmak için yaratıcı bir şekilde kullanabilirsiniz. Ancak, Pinterest hakkında aynı şey söylenemez çünkü site yalnızca sizi Vimeo veya YouTube gibi başka bir sitede barındırılan harici bir videoya yönlendiren bir video bağlantısını sabitlemenize izin verir.

Videoları doğrudan Pinterest’e yükleme seçeneğiniz vardır, ancak yalnızca tanıtım amaçlıdır. Dolayısıyla, video dağıtımı için Pinterest’e ödeme yapmadığınız sürece, videolara veya yayın giflerine bağlantı göndermeye devam etmeniz gerekir.

Faktör # 8: Görüntü Düzenleme

Instagram, kullanıcıların bugün bile önemli bir özellik olduğu fotoğrafları düzenlemelerine izin veren bir görüntü geliştirme aracı olarak başladı. Instagram’ın düzenli kullanıcısıysanız, resimlerinizi geliştirmenize nasıl yardımcı olduğunu zaten bilmelisiniz.

Farklı filtreler uygulayarak veya parlaklığı artırma, keskinliği geliştirme veya daha fazla kontrast ekleme gibi temel şeyleri yaparak görsellerinizi diğerlerinden ayırabilirsiniz. İçeriğinizin tonunu markanızla eşleştirirken. Dahası, canlı videoya yüz filtreleri bile eklediler.

Ancak, Pinterest hakkında aynı şey söylenemez çünkü resimlerinizi hiçbir şekilde düzenlemenize, değiştirmenize veya geliştirmenize izin vermez. Bu, görüntülerinizi Pinterest’e yüklemeden önce kendi düzenlemenizi yapmanız gerektiği anlamına gelir.

Faktör # 9: Görüntüleme Sırası

Ekran sırası önemli mi? Bir dereceye kadar, evet. Çünkü takipçilerinizin içeriğinizi nasıl gördükleri, gördüğünüz sonuçları etkileyebilir.

Önce tüm fotoğrafları / videoları organize, kronolojik bir sırayla gösteren Instagram hakkında konuşalım. Instagram haber beslemesi yenilenir ve yeni görsel içeriğiniz giriş yaptıkları anda takipçilerinize gösterilir. Bu, Instagram’da ne kadar çok yayın yaparsanız, erişiminiz o kadar yüksek olur.

Pinterest bu durumda farklıdır, çünkü takipçileriniz iğnelerinizi kronolojik olarak görmez. Kullanıcılara görüntülenen raptiyeler, geçmiş geçmişlerine veya mevcut ilgi alanlarına dayanır.

Pinterest algoritması, yalnızca Facebook’a benzer şekilde çalışan akıllı yayınlarındaki kullanıcıyla alakalı olduğunu düşündüğü içeriği gösterir. Dolayısıyla, Pinterest’te faaliyet gösteren bir işletmeniz varsa, Instagram’dan farklı bir strateji uygulamak isteyebilirsiniz. Çünkü markanızı takip eden kişiler iğnelerinizi görebilir veya görmeyebilir.

Faktör # 10: Reklamcılık

Instagram reklamları bugün çok talep görüyor çünkü gerçek dünya sonuçları veriyor. Başarısının ana nedenlerinden biri, ana şirketi Facebook ile bağlanmasıdır. Instagram’da gördüğünüz hedefleme seçeneklerinin türü bu nedenle kesin ve çok yönlüdür.

Instagram’da hedefli reklamlar yayınladığınızda, temel olarak geniş kullanıcı tabanına girersiniz, bu da dünyanın herhangi bir yerinde bulunan insanlara bağlanmanızı kolaylaştırır. Ayrıca, bir reklamveren olarak yayınınıza bir harekete geçirici mesaj düğmesi ekleyebilmeniz, onu daha da çekici kılar.

Yayınlayabileceğiniz farklı Instagram reklamları türleri:

  • Fotoğraf reklamları
  • Video reklamlar
  • Atlı Karınca reklamları
  • Hikayeler reklamları

Pinterest’te reklam yayınlamaya gelince, reklam platformlarını yalnızca işletmeniz ABD’de bulunuyorsa, bu da erişiminizi sınırlar. Pinterest, reklamlar için etkileşime veya oluşturulan tıklama sayısına göre ödeme yapmanıza olanak tanır.

Aşağıda, Pinterest reklam biçimlerinin farklı türleri verilmiştir:

  • Tanıtılan pimler
  • Tanıtılan video iğneleri
  • Yükseltilmiş karuseller
  • Tanıtılan uygulama iğneleri

Instagram fotoğrafları ve videoları

Yukarıda tartıştığımız farklılaştırıcı faktörlerden geçtikten sonra, aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurarak hangisinin markanız için doğru olduğunu (Instagram vs Pinterest) belirlemeye çalışmalısınız…

  • Hedef kitleniz
  • Pazarlama stratejiniz
  • İş hedefleriniz
  • Zaman ve kaynak kullanılabilirliğiniz

Fikir, ideal potansiyel müşterinize veya müşterinize odaklanmak ve daha sonra oradan almaktır. Ayrıca, rekabetinizi ve sosyal medya pazarlamasına yönelik yaklaşımlarını da analiz edebilirsiniz . Hangi başarısızlık şansınızı azaltabileceğinden hangilerinin onlara en iyi sonuçları verdiğini görün.

Kısacası, web sitenize yüksek dönüşüm trafiği oluşturmaya çalışıyorsanız Pinterest önerilen araçtır. Ancak, odak noktanız çevrimiçi itibar yönetiminizi geliştirmek ve daha güçlü bir marka oluşturmaksa, Instagram pazarlamasına daha fazla çaba harcamak isteyebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu