E-Ticarette Dijital Pazarlamayla İlgili Bilmeniz Gerekenler

İnternetten satış yapan firmalar reklam ve pazarlama konusunda dijital pazarlama çalışmalarından yararlanıyorlar. Bu çalışmaların amacını ve nasıl işlediğini anlamak, pazarlama ve reklam çalışmalarından alınacak olan geri dönüşümlerin de artmasını sağlar.

E-ticaret firması olarak dijital pazarlama kanallarını ve bu kanallar üzerinde neler yapabileceğinizi bilmeniz gerekir. Bu rehberimizde de dijital pazarlama ile ilgili neler yapabileceğinizi ele alacağız.

Sosyal medya pazarlama

Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının en sıklıkla kullandığı dijital pazarlama kanallarından biri. Geniş hedef kitlelere ulaşabilmek, marka ve ürün bilinirliğini artırmak, müşteri destek hizmeti sunmak ve içerik paylaşımlarıyla takipçilerle olan etkileşimleri artırmak için sosyal mecralar oldukça etkili platformlar olarak öne çıkıyor.

E-ticaret siteleri çoğunlukla görseller üzerine kuruludur. Ürün fotoğrafları ve videoları gibi birçok farklı görsel ögenin bulunması, sosyal mecralardaki etkileşimleri geri dönüşümleri artırmak için kullanılabilir.

Markanız için uygun sosyal ağları belirledikten sonra bu mecralar üzerinden hem organik hem de reklamlarla sitenize trafik çekebilir, hedef kitlenizi genişletebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İçerik pazarlama

İçerik pazarlama organik olarak trafik elde etmek, sitenizin SEO’sunu güçlendirmek, tüketicilerle iletişime geçmek, tüketicilere bir değer sunmak ve marka bilinilirliği ve güvenilirliğinizi artırmak için oldukça etkilidir.

İçerik pazarlama çalışmalarınızı sitenizin blog bölümünüzde etkili bir şekilde yapabileceğiniz gibi sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için de içerikler üreterek, daha farklı konularla etkileşimler yaratabilirsiniz.

Blog çalışmalarında sektörel haber ve içeriklerin yanı sıra, ürünlerinizi öne çıkartacak ve tanıtacak içeriklerde üretebilirsiniz. Bunların yanı sıra kullanıcı rehberleriyle, müşterilerinizin ürünlerinizi daha etkili bir şekilde nasıl kullanabileceklerini anlatabilir ve onlara bir değer katabilirsiniz.

İçerik pazarlamayı sadece yazılı paylaşımlar olarak düşünmemeniz gerekiyor. Videolar, fotoğraflar, grafikler ve infografikleri de içerik stratejilerinize dahil edebilirsiniz.

E-posta pazarlama

E-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmanın yanı sıra, onlara doğrudan onların iletişim kanalları üzerinden ulaşabilme imkanı, e-posta pazarlama online mağazalar için önemli kılıyor.

Ürün tanıtım içerikleri, fırsat ve kampanya duyuruları, blog içeriklerinin paylaşılması, anketler, satış öncesi ve sonrası destek gibi birçok farklı konu başlığı altında e-posta pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

Müşteri memnuniyetini analiz etmek için müşterilerinizin yaptıkları satın almalardan sonra onlara anket niteliğinde bir e-posta gönderimi yaparak, aldıkları ürün ve hizmetten ne kadar memnun kaldıklarını sorabilirsiniz.

Bunlara ek olarak sepeti terk edenlere yönelik e-posta çalışmaları da yapabilirsiniz. Herhangi bir sebeple alışverişini yarıda bırakan kullanıcılara ulaşarak, onları tekrar sitenize çekmeye çalışabilir ve onların alışverişlerini tamamlamaları için bir hatırlatma e-postası gönderebilirsiniz.

Arama motoru pazarlama (SEM) ve SEO

Dijital pazarlama alanında yararlanabileceğiniz bir diğer kanal ise arama motorlarıdır. Arama motorları üzerinden trafik sağlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Organik trafiği elde etmek için siteniz üzerinde SEO çalışmaları yapmanız gerekmektedir.

SEO çalışmaları, siteniz üzerindeki içeriklerin ve sayfaların arama motorlarına uyumlu bir şekilde hazırlanmasıdır. Bunun yanı sıra siteniz üzerindeki içerik sayısını artırmanız, kullanıcıların yaptıkları arama sorguları üzerinden onlara yanıt verebilmeniz organik olarak elde edeceğiniz trafiğin artmasını sağlar.

SEO’nuzu geliştirmek için birçok farklı çalışma yapmanız gerektiği gibi blog çalışmalarıyla siteniz üzerindeki içerik sayısını artırarak, daha fazla arama sorgusuna yanıt verecek içerik üretmeniz de gerekir. Bu konu hakkında detaylı bilgileri de “SEO” bölümümüzde bulabilirsiniz.

Arama motorları tarafında yararlanabileceğiniz bir diğer çalışma ise arama motoru pazarlama (SEM) çalışmalarıdır. Arama motorları üzerinde reklamlar vererek, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt veren içerikler üzerinden sitenize trafik sağlayarak, satışlarınızı artırabilirsiniz.

Bu çalışmaları yapmak için Google Adwords’ten yararlanmanız gerekiyor. Adwords kampanyaları oluşturarak, belli anahtar kelimeler üzerinde reklamlar verebilir ve kullanıcıların arama sorguları sonrasında bu reklamlar aracılığı ile sitenize gelmesini sağlayabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu