Anahtar Kelime Zorluğu Nedir? (Ve hala önemli mi?)

Daha önce herhangi bir tür anahtar kelime araştırma aracı kullandıysanız, muhtemelen anahtar kelime zorluğu adı verilen bir metriğe aşinasınızdır.

SEMrush’tan Ahrefs’e, Long Tail Pro’ya ve diğerlerine kadar her araç, hedef anahtar kelimeleriniz için sıralama şansınızı ölçmenize yardımcı olacak bu ölçümü içerir. Peki bu puan gerçekten ne anlama geliyor? Güvenilir mi? Hangi anahtar kelimelerin peşinden gideceğini belirlemek için gerçekten kullanmalı mıyım?

Tüm bunlara ve daha fazlasına dalacağız. Bu yazıda, size anahtar kelime zorluğu hakkında bilmeniz gereken her şeyi ve kullanışlı bir SEO ölçümü olup olmadığını söyleyeceğiz.

Anahtar Kelime Zorluğu Nedir?

Anahtar kelime zorluğu, bir anahtar kelimenin arama motorlarında ne kadar kolay (veya zor) olacağını belirlemek için kullanılan bir ölçümdür. Zorluk genellikle 1-100 arasında bir puan olarak ölçülür, burada puan ne kadar düşükse, bir web sitesinin hedef anahtar kelime için arama motoru sonuçlarının en üstünde yer alması o kadar kolay olur.

Oldukça basit değil mi?

Çoğu pazarlamacı bu tanımı kabul eder, ancak tam olarak bu puanı belirleyen şeylere daha fazla bakmayı düşünmeyin. Ancak, anahtar kelime zorluğunun nasıl hesaplandığına ilişkin bir bağlamın olması çok önemlidir, bu nedenle bir anahtar kelime için sadece kör bir şekilde gitmiyorsunuz çünkü bir araç sıralamanın “kolay” olması gerektiğini söylüyor.

Anahtar Kelime Zorluğu Nasıl Hesaplanır?

Tamam, şimdi anahtar kelime zorluğunun ne olduğu hakkında genel bir fikriniz var, sıradaki soru nasıl hesaplandığı?

Ne yazık ki, cevap kesin değil çünkü hangi aracı kullandığınıza bağlı olarak değişebilir. İki SEO aracı, aynı anahtar kelime için size farklı bir anahtar kelime zorluğu puanı verebilir.

İşte iki farklı araçtaki “koyun derisi halı” anahtar kelimesi için anahtar kelime zorluğuna bir örnek.

1. Araç:

ahrefs anahtar kelime zorluk puanı

2. Araç:

en hızlı anahtar kelime zorluğu puanı

Gördüğünüz gibi, puanlar kesinlikle farklı. Bunlardan biri terimin sıralamasının oldukça kolay olduğunu gösterirken, diğeri orta anahtar kelime zorluğu puanı gösteriyor.

Bu puanların birbirinden bu kadar uzak olmasının arkasındaki nedenlerin bir kısmı, araçların onu hesaplama biçimiyle ilgili. # 1 numaralı aracın skoru Ahrefs’ten geliyor. Web sitelerine göre, anahtar kelime zorluk puanlarının nasıl hesaplandığı:

“Geçerli üst düzey sayfalara bağlantı alan adlarının ağırlıklı bir ortalaması alınarak hesaplanır. Sonuç daha sonra 0 ile 100 arasında bir logaritmik skalaya çizilir (düşük zorluktan yükseğe). ”

Anahtar kelime zorluk puanları kesinlikle geri bağlantılara dayanmaktadır.

# 2 aracı en çok öneridedir. Ne yazık ki, puanlarını gerçekte nasıl hesapladıklarına dair bir fikir vermezler.

Gördüklerimize göre, çoğu araç bu faktörlerin bir birleşimine dayanarak anahtar kelime zorluğunu ölçer:

  • Geri Bağlantılar (kalite ve miktar)
  • Sıralama sayfalarının sayfa içi SEO’su (hedef anahtar kelime başlığında, sayfa boyunca, vb.
  • Arama hacmi
  • Sayfa otoritesi / sıralama sitelerinin alan adı otoritesi
  • Sıralama sitelerinin güven akışı ve alıntı akışı

Her bir takımın kullandığı metrikler / faktörler de farklı şekilde ağırlıklandırılır. Dolayısıyla, iki araç aynı ölçümleri kullansa bile, biri alıntı akışına diğerinden daha fazla değer verirse, puanlar yine de farklı olabilir.

Tüm bunlar, sadece anahtar kelime zorluk puanlarının yüz değerinde güvenilmemesinin öneminden kaynaklanmaktadır. Kullandığınız araçların puanı nasıl hesapladığına bakın ve bunun mantıklı olup olmadığına karar verin.

SEO Anahtar Kelime Zorluğu Güvenilir midir?

Her aracın kendi anahtar kelime zorluğunu ölçme yöntemini oluşturduğumuza göre, bir sonraki mantıksal soru sayılara güvenebilir misiniz?

Anahtar kelime zorluğunu, bir anahtar kelime için sıralamaya alıp alamayacağınıza karar vermektense karar vericiden ziyade, yönlü bir metrik olarak kullanmanızı öneririz.

Örneğin, bir anahtar kelime araştırma aracı anahtar kelimenizin orta veya zor bir zorluk derecesine sahip olduğunu gösteriyorsa, bunun için mutlaka sıralamayacağınız anlamına gelmez. Sadece sizi biraz daha uzun sürebileceğine dikkat edin ama imkansız olmayacak.

Farklı araçları da test etmelisiniz. Sizin için oldukça doğru görünen birini bulduğunuzda (sonuçlarınıza göre), buna bağlı kalmaya çalışın.

Ayrıca, Google’ın algoritması da dahil olmak üzere bir anahtar kelimenin SEO zorluğunu belirlemeye giden pek çok farklı değişken olduğunu unutmayın. Her şey değişiyor ve sonuç olarak, anahtar kelime stratejinizi oluşturmak için statik ölçümlere güvenmek en iyi fikir olmayabilir.

SEO Anahtar Kelime Zorluk Araçları ile Büyük Sorun

Anahtar kelime zorluk puanları sağlayan birçok araçla ilgili bir göze çarpan sorun var. Bunların çoğu dikkate almayın sizin sitenizi. Onlar sadece şu anda hedef anahtar kelime için sırada olan diğer tüm sitelere göre size genel bir puan verir.

İşte problem.

Diyelim ki “beyin gıdaları” anahtar kelimesine bakıyorsunuz.

beyin gıdalarında anahtar kelime zorluğu

Ubersuggest’a göre, orta dereceli bir SEO zorluğu var, yani sıralaması mümkün, ancak muhtemelen biraz zaman alacak.

Ancak, rütbe almaya çalışan web sitesi fda.gov ise? Arama sonuçlarının en üstüne ulaşmak için otorite veya çok az geri bağlantı içeren yepyeni bir yiyecek günlüğünden çok daha kolay bir zaman alırsınız.

Dolayısıyla, bu durumda “zorluk” ölçüsü oldukça yanıltıcı olabilir. Yepyeni bir yemek blogu için, özellikle şu anki sayfalara bakıldığında sitelere bakarken, SEO zorluğunun muhtemelen “zor” olduğunu göstermesi gerekir.

serps

Anahtar kelime zorluğunun işe yaramaz olduğunu söylemiyoruz. Akıllıca nasıl kullanılacağını bilmek zorundasınız ve rakamın kendi başına bir anahtar kelime için sıralamanın ne kadar zor olacağının tam resmini vermeyeceğini anlamalısınız.

Anahtar Kelime Zorluk Puanlarını Kullanma (Doğru Yol)

Bir anahtar kelimenin yalnızca araçtan bir sayıya dayanarak rekabet edebilirliğini değerlendirmek yerine, biraz da manuel araştırma yapmayı öneriyoruz. Örneğin, bir araç size bir anahtar kelimenin sıralamasının kolay olacağını söylerse, üst sıradaki sayfalara kendiniz bakın.

Hangi siteler sıralanıyor? Daha önce beyin gıdalarıyla ilgili örnekte, iki ağır vuruşçunun ilk üç noktayı işgal ettiğini ve artı olarak 0 konumunda bir “Web’de Popüler” bölümünün bulunduğunu görebiliriz. Bu size anahtar kelimenin ne kadar rekabetçi olduğu konusunda daha gerçekçi bir fikir verecektir. olduğunu.

Oradan kendi web sitenize bir göz atmanız gerekir. Google sitenizi bu tür anahtar kelimeler için yüksek oranda sıralamaya meyilli midir? Sitenizin iyi bir etki alanı yetkisi var mı?

Ek olarak, en iyi sonuçların bazılarına tıklayın. İçerik ayrıntılı mı? Optimize edilmiş mi? Sayfa iyi bir backlink profiline sahip mi?

Bu soruları cevaplarken, bir anahtar kelimenin peşinden gitmeye değip değmeyeceği hakkında, bir puanın size söylediklerinin ötesinde daha iyi bir fikir edinmeye başlayacaksınız. Artık rekabetle ilgili bağlamınız var ve bir anahtar kelimenin peşinden gitmeye değer olup olmadığına dair daha bilinçli bir karar verebilirsiniz.

Ne Ücretli Anahtar Kelime Zorluğu Hakkında?

Şimdiye kadar ele aldığımız tüm bilgiler organik anahtar kelime zorluğuna dayanıyor. Ancak, Google Reklamlarını yayınlayan sonuçlara ulaşmanın ne kadar zor olduğunu bilmek istiyorsanız?

Organik sonuçların aksine, etki alanı yetkilisi ve geri bağlantılar gibi metrikler Google Reklamları için bir faktör değildir. Bu hem profesyonel hem de profesyonel.

Parlak tarafı, daha büyük web sitelerinin daha büyük markalarla rekabet etmelerine rağmen Google’dan trafik almasına izin vermesidir. Dezavantajı, genellikle daha büyük bütçeli şirketlerin, daha az sıklıkta görünmeleri için daha küçük siteleri daha fazla teklif etmelerine izin vermesidir.

Biraz rekabet avantajı elde etmenin bir yolu, hedef anahtar kelimeleriniz için ücretli anahtar kelime rekabetini kontrol etmek ve bütçenizi daha az rekabetçi ifadelere yöneltmektir. Bu anahtar kelimeleri Wincher’da bulabilirsiniz.

Kontrol panelinde “Anahtar Kelime Araştırma” sekmesine gidin. Web sitenizin Google’da organik olarak gösterdiği 1.000’e kadar anahtar kelime bulmak için web sitenizi tarayacağız. Her dönem için, Google Reklamlarında ne kadar rekabet olduğunu ve ortalama tıklama başı maliyetini (TBM) göstereceğiz.

wincher anahtar kelime yarışması

Sonuçlarınızı en düşük rekabete sahip anahtar kelimelerle sınırlandırmak için filtreleri kullanabilirsiniz. Veya sonuçları, en düşük TBM’ye sahip anahtar kelimelere göre sıralayın. Bu, Google’da teklif vermeye başlayabileceğiniz anahtar kelimeleri ortaya çıkarmak için, organik olarak sıralamaya başlayana kadar bazı kolay kazançlar elde etmenin hızlı bir yoludur.

Belirttiğimiz gibi, yanlış anahtar kelimeler için teklif verirseniz (yani rekabeti yüksek olanlar) Google Reklamları pahalı olabilir. Wincher’ın anahtar kelime araştırma aracını kullanarak, bu reklam dolarını koruyabilir ve yalnızca en düşük rekabet / zorluk çeken anahtar kelimeleri hedefleyebilirsiniz.

Anahtar Kelime Zorluğu Hala Önemli mi?

SEO ile üstünlük elde etmek için yapabileceğiniz her şey yararlıdır. Dolayısıyla, anahtar kelime zorluğu hala yararlı olabilir.

Anahtar kelime zorluğunu belirlemek için kullanılacak kesin bir araç olmasa da, metrik, anahtar kelime araştırma sürecinizde size bir başlangıç ​​noktası verebilir. Kullandığınız araçların etkinliğini / güvenilirliğini test ettiğiniz ve onların verilerini kendi el ile yaptığınız araştırmalarla birleştirdiğiniz sürece, hızlı SEO kazancı sağlayacak harika anahtar kelimeler ortaya çıkarabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu