Google Tag Manager (GTM) Nedir?

Dijital pazarlamanın en önemli metriklerinin başında, dönüşüm yer alır. Websitenize gelen kullanıcıların beklediğiniz hareketleri gerçekleştirip gerçekleştirmediklerini belirlemek adımlarınızı daha doğru atmaya yardımcı olur. Bunun birçok analiz aracını kullanıyoruz. Bunların en olmazsa olmazı Google Analytics, websitemizi ziyaret eden kullanıcıları ve sayfalarımızı analiz etmemizi sağlayan bir Google aracı. Ancak dönüşümleri en iyi şekilde belirleyebilmek için Google Tag Manager entegrasyonu sağlamamız daha etkili olacaktır.

Google Tag Manager Nedir?

Google Tag Manager, websitenizi veya mobil uygulamanızı ziyaret eden kullanıcıların, belirlediğiniz hedef davranışları gerçekleştirip gerçekleştirmediğini anlamınızı sağlayan araçtır. GTM ile oluşturduğunuz etiketleri websitenize ekleyerek, geri dönüşümleri takip edebilir veya yeniden pazarlama yapabilirsiniz.

Google Tag Manager, Google Analytics ve Google Ads ile entegre bir şekilde çalışarak kullanılabilir.  Bu sayede hem ziyaret istatistiklerini daha detaylı takip edebilir hem de reklam dönüşümlerini daha iyi yorumlayabilirsiniz. Örneğin Google Arama Ağı Reklamları üzerinden gelen bir ziyaretçinin form sayfasını açıp formu doldurmadan çıkması durumunda bunu tespit edebilirsiniz veya sepetine bir ürün ekleyip siparişi tamamlamadan siteden ayrıldığında da bunu tespit edebilirsiniz.

Google Tag Manager tamamen ücretsiz bir araçtır. Aynı hesap içerisinde birden fazla websitesi ve birden fazla fonksiyonu kullanabilirsiniz. Websitelerinin yanında Android ve iOS uygulamalarında da aynı işlevleri kolaylıkla gerçekleştirebilmektedir.

Google Tag Manager (GTM) Kurulumu

GTM kurulumu oldukça basit ve hızlı bir süreçtir. Maddelerle anlatmak gerekirse;

1. Google Tag Manager üzerinde Google hesabınız ile oturum açın

2. Eklemek istediğiniz websiteler ve mobil uygulamalar için bir profil oluşturun

3. Google Tag Manager snippet kodunu websitenizde <body> etiketinden hemen sonraya ekleyin.

4. GTM panelinden yeni etiket oluştur diyerek Google Analytics ve Google Ads entegrasyonunu sağlayın.

Google Tag Manager Terimleri

1. GTM Tag (Etiket) Nedir?: Etiketler, Google Tag Manager’in üçüncü taraf websitelerden bilgi alışverişi yapmasını sağlayan kod snippet’ıdır. Bu etiket ile Google Ads ve Analytics bağlantısı, websiteniz ile hesabın bağlantısı sağlanır.

2 GTM Trigger (Tetikleyici) Nedir?: Tetikleyiciler, hazırladığınız etiketlerin hangi sayfada ve hangi işlemden sonra uygulanacağını belirleyeceğiniz komutlardır. Her etiketin çalışabilmesi için bir tetikleyiciye ihtiyacı vardır.

Google Tag Manager ile, birçok farklı kod ve farklı araç ile uğraşmaktansa tümünü tek bir platform içerisinde gerçekleştirebilirsiniz. Bu hem başarılı bir pazarlama stratejisi geliştirmenizi hem de stratejinizin sonuçlarını ölçümlemenizi sağlar. GTM i websitenizde hemen her konuda bir takip etiketi oluşturabilir ve ziyaretçilerinizin tüm hareketlerini inceleyerek iyileştirmeler yapabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu